سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه گورستان‌های مخروبه جزو موقوفات است، گفت: یک گورستان مخروبه که موقوفه است با تلاش نیروهای اداره اوقاف شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت‌السلام سید حسن فاضلی ماسوله ای ادامه داد: این گورستان موقوفه با وسعت 45 هزار متر مربع در منطقه قهدریجان شهرستان فلاورجان واقع شده است .

وی تصریح کرد: پارک شهرداری، اداره پست، اداره برق قهدریجان، مسکن و شهرسازی، شرکت پیوند کشاورزان، مدارس رازی و علوی و یک حمام عمومی و همچنین منازل مسکونی در این منطقه موقوفه واقع شده است که بنا به مقررات موجود نامه‌ای به آنان ارسال شد مبنی بر پرداخت کرایه استفاده از زمین موقوفه به اداره اوقاف که میزان اجاره‌بها بر اساس نظر کارشناسی صورت گرفته است که سالیانه هم میزان 10 الی 20 درصد به آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه نیز صورت پذیرفته است، افزود: در سال 1335 این زمین برای گورستان وقف شده و بعد از گذشت سال‌ها و تخریب گورستان، ادارات نامبرده وارد این مکان شدند و ساختمان ادارات خود را در این محیط بنا کردند.
فاضلی اضافه کرد: در سال 1375 هم استشهاد مردمی بر وقف بودن این مکان نیز ارائه شده است. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.