تولید خودرو سبک در دی ماه امسال با ۲۵ درصد کاهش مواجه شد که دلیل اصلی آن را کارشناسان در توقف تولید مدیران خودرو(MVM۱۱۰، MVM۵۳۰ ، MVMX۳۳) جستجو می کنند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛درعین حال براساس جدول دی ماه رده بندی کیفی خودروها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همچنان نیسان تیانا پارس خودرو باکیفیت ترین خودرو ایران نامگذاری شده است.


 از سویی دیگر در گذشته علی رغم آنکه تاکید می شد که تندر۹۰ تولیدی پارس خودرو از کیفیت بهتری نسبت به تندر۹۰ تولیدی ایران خودرو برخوردار است اما در جدول دی ماه سازمان استاندارد تندر۹۰ تولیدی ایران خودرو با کیفیت تر از تندر۹۰ پارس خودرو اعلام شده است.



تندر۹۰ تولیدی ایران خودرو با ۲۱.۲ نمره منفی در جایگاه چهارمین خودروی باکیفیت کشور تکیه زده است در حالیکه تندر۹۰ تولیدی پارس خودرو با ۲۱.۳ نمره منفی در جایگاه پنجم این جدول جاخوش کرده است. 

نیومزدا ۳ گروه بهمن در جایگاه دومین و رنو مگان پارس خودرو در جایگاه سومین خودرو با کیفیت دی ماه امسال تکیه زده اند. 

درعین حال در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری سمند و تیبا بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.
از سویی دیگر، به طبع کاهش تولید خودروهای سواری در دی ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل ۷/۱۲ درصد کاهش یافت بطوریکه جمعا ۱۶ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۲ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۴ مدل در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند. 

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ خودروهای تولید داخل می‌توان به تولید خودروی جدید توجوی هاچ بک در کارخانه کرمان موتور و کاهش تولید قابل توجه خودروهای تندر۹۰ ایران خودرو ، پژو۴۰۵خراسان ، نیو مزدا۳ و هیوندای اونته اشاره کرد.



از طرفی شاهد بهبود ۳.۳ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای هیوندای آوانته و مگان است. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای پراید X۱۳۱ پارس خودرو و پژو ۴۰۵ بیشترین نمرات منفی را کسب کردند. در ضمن شاهد بهبود ۱.۷ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروی پژو ۴۰۵ خراسان است.

در بخش بدنه خودروهای پراید X۱۳۲ و پراید X۱۳۱ بیشترین نمرات منفی را کسب کردند، همجنین نسبت به ماه قبل بهبودی۳.۳ درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای لیفان۶۲۰ و پژو پارس خراسان است.



در بخش رنگ، خودروهای هیوندای آوانته و لیفان ۶۲۰ بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند بطوریکه شاهد تنزل ۲/۱ درصدی نسبت به ماه قبل بودیم که خودروهای پژو پارس خراسان و هیوندای آوانته نقش بسزایی در این روند نزولی داشتند. ایرادات مهم و اساسی نیز جهش ۷/۶ درصدی داشته که عمدتا مربوط به خودروهای پراید X۱۳۱پارس خودرو و پراید X۱۳۱می باشد و در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود کیفی ۹/۱ درصدی بوده که می توان به نقش خودروهای صدرنشین جدول یعنی نیسان تیانا و نیو مزدا۳ در این امر اشاره کرد.

خبرآنلاين

برچسب ها: تیبا ، تندر ، خودرو ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار