نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خطر خشك شدن، بیش از هزار حلقه چاه آب آشامیدنی و كشاورزی، این شهرستان را تهدید می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مجید جلیل سرقلعه گفت: با وجود سهم حدود 11 درصدی استان چهارمحال و بختیاری از بارش های كشور، این استان از كم آبی در بخش های مختلف رنج می برد و هم اكنون آب شرب بیش از یكصد روستای شهرستان لردگان با تانكر تامین می شود.

وی افزود: شغل اصلی مردم این شهرستان كشاورزی و دامداری است، با وجود تلاش ها و اقدامات مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تخصیص قابل توجهی از آب كشاورزی به استان و شهرستان لردگان محقق نشده است.

جلیل تصریح كرد: با توجه به خشكسالی سال های اخیر و كاهش بارش در استان چهارمحال و بختیاری، تدوین و اجرای راهكارهای عملی و كارشناسی برای گذر از بحران كم آبی ضروری است.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: رئیس جمهوری و دیگر مسئولان عالی رتبه كشور برای اختصاص آب از سد ونك به شهرستان لردگان دستور داده اند، ولی این دستورات هنوز عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: دشت خانمیرزا با وسعت 22 هزار هكتار، از دشت های حاصلخیز كشور است كه باید برای تامین آب این دشت و كاهش مشكلات كشاورزان این منطقه به صورت ویژه برنامه ریزی شود.

جلیل گفت: شهرستان های بروجن و شهركرد به عنوان قطب صنعت استان چهارمحال و بختیاری با مشكل تخصیص نیافتن آب مورد نیاز بخش صنعت مواجهند.

مركز شهرستان لردگان، در فاصله 160 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س

برچسب ها: خطر ، خشکی ، چاه ، لردگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.