فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمی که 9کیلوگرم روغن خوراکی را در شهرستان فارسان احتکار کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اسرافیل جعفری اظهار کرد: روز گذشته در راستای طرح تشدید و برخورد با محتکران اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار روغن توسط فردی در منزل خود موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان فارسان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع اکیپی از مأموران با هماهنگی قضایی به همراه نمایندگانی از ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام شدند.

جعفری ادامه داد: در بازرسی از محل  9 هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده و غیرقانونی کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این زمینه برخورد قانونی با متخلف انجام گرفت، خاطرنشان کرد: عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب به قصد گرانفروشی کالاهای اساسی و موردنیاز مردم را احتکار کرده و بعد از مدتی آن را با قیمت بالا در بازار عرضه می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه پلیس در برخورد با محتکران و مخلان نظم اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و به شدت طرح تشدید برخورد با متخلفان را به اجرا می‌گذارد، تصریح کرد: مخلان و محتکران اقتصادی بدانند که احتکار و انبار کالاهای اساسی از نظر قانونی جرم بوده و مجازات سنگینی را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، همکاری مردم را در کشف جرایم بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به مراکز ذی‎ربط گزارش دهند.

جعفری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در کاهش وقوع جرم بسیار موثر است، افزود: انعکاس مطلوب فعالیت‌های پلیس در پیشگیری از جرم و فساد بسیار مهم است.

وی، نقش اصحاب رسانه را در پیوند پلیس با جامعه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این پیوند موجب ارتقای پیام اعتماد، اقتدار و امنیت پلیس در افکار عمومی و در نتیجه توسعه امنیت در جامعه شده است.

به گفته وی، انعکاس به موقع و شفاف معضلات جامعه و تلاش در جهت تنویر افکار و آگاه‌سازی عمومی توسط صاحبان قلم، از ریشه‌دار شدن برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‎کاهد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به انتشار 970 خبر طی سال جاری از سوی رسانه‌های استان اشاره کرد و افزود: انتشار این تعداد اخبار نشانگر توجه خاص و نگاه ویژه خبرنگاران و اصحاب قلم و مطبوعات به ماموریت‌های پلیس است.
برچسب ها: فارسان ، روغن ، محتکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.