رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیماری‌های قلب و عروق دومین علت اساسی مرگ ‌و‌ میر در جامعه بشری امروز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

قاسم کریمی در دومین همایش کشوری پژوهش در توسعه با محوریت آتروسکلروز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تبریک روز بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: سلامت محور اصلی توسعه پایدار هر ملتی است.

وی ادامه داد: اگر فرد سالمی در جامعه نداشته باشیم از همه جوانب به ویژه فکری، جسمی و معنوی جامعه توسعه پیدا نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اگر خواسته باشیم در مسیر توسعه قدم برداریم باید برای سلامت جامعه تلاش کنیم.

کریمی محورهای بررسی شده و پژوهش شده در دنیا، کشور و خراسان جنوبی را بیماری‌های قلب و عروق و محوریت آتروسکلروز دانست و افزود: بیماری‌های قلب و عروق دومین علت اساسی مرگ‌و‌میر در جامعه بشری امروز است.

وی با بیان اینکه پزشکان باید برای پیشگیری از عواملی که سبب این بیماری می‌شود قدم بردارند، اذعان داشت: در خراسان جنوبی نیز اقدامات پیشگیری از مدت‌ها قبل در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سرعت بیشتر پژوهش‌های علمی حوزه پزشکی در خراسان جنوبی خبر داد و متذکر شد: اگر بخواهیم پیروز شویم باید قوای علمی خود را مجهز کنیم.

کریمی اضافه کرد: در مسائل جنگی، سرمایه‌ای و از همه مهم‌تر سلامت جامعه باید در مسیر رشد علمی کوشش مضاعفی داشته باشیم.

وی با اشاره به مسائل مالی در زمینه سلامت جامعه گفت: در کشورهای پیشرفته پیشگیری از عواملی است که سبب جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی آنها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از روش‌های مقاومت و بهینه مصرف کردن منابع مالی را بهبود شرایط سلامت جامعه دانست و ادامه داد: وجود افراد سالم در جامعه سبب پیشرفت در زمینه‌های ملی و سرمایه‌ای آن جامعه می‌شود./س

برچسب ها: بیماری ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.