دریاچه زریوار به عنوان نگین غرب کشور می‌تواند زمینه‌ای برای رونق صنعت گردشگری و اقتصادی استان کردستان باشد اما متاسفانه اکنون حفاظت از آن و توسعه برنامه‌های گردشگری آن دستخوش کمبود اعتبارات شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، به نقل از خبرگزاری فارس، دریاچه زریوار در ارتفاع یک‌هزار و 285 متری از سطح دریا قرار گرفته که طول آن حداکثر 5 کیلومتر و عرض آن حداکثر 1.5 کیلومتر است حجم آب زریوار 30 میلیون مترمکعب و عمق متوسط آن 3 متر است که در برخی نقاط تا 8 متر هم می‌رسد. آب دریاچه شیرین بوده و از جوشش چشمه‌هایی تامین می‌شود و هیچ رودخانه‌ای به زریوار نمی‌ریزد.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری زریوار، ساخت و سازهای غیرمجاز را مهم‌ترین تهدید علیه دریاچه زریوار عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه محدوده این دریاچه خارج از شهر است، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه بر عهده شهرداری نیست و شرکت توسعه گردشگری زریوار نیز بر اساس میزان اختیارات با آنها مقابله می‌کند.
حسنی گفت: ورود فاضلاب روستاهای اطراف به داخل دریاچه زریوار یکی از تهدیدات آن به شمار می‌رفت که این مشکل با تخصیص اعتبار و اجرای پروژه‌های مختلف تا حدود زیادی برطرف شده است./س
برچسب ها: زریوار ، تهدیدات ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.