والنتين يوردانوف قهرمان المپيك و جهان و همچنين رئيس فدراسيون كشتي بلغارستان مدال‌هاي خود را به كميته بين‌المللي المپيك پس فرستاد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، والنتين يوردانوف رئيس فدراسيون كشتي بلغارستان و دارنده مدال‌هاي طلاي المپيك 1996 آتلانتا و برنز المپيك 1992 بارسلونا  طي نامه‌اي به نشانه اعتراض به حذف كشتي از المپيك مدال‌هاي خود را به كميته بين‌المللي المپيك پس فرستاد.

متن نامه دارنده 7 مدال طلاي جهان به شرح زير است:

 جناب آقاي رئيس

به نشانه اعتراض، من مدال طلاي كسب شده خود در المپيك 1996 آتلانتا را به مقر كميته بين‌المللي المپيك در لوزان باز مي‌گردانم. با اين عمل من اتحاد خود را با ميليون‌ها ورزشكا و طرفدار ورزش كشتي كه پيشنهاد كميته اجرايي كميته بين‌المللي المپيك براي حذف كشتي از برنامه بازي‌هاي المپيك 2020 را محكوم مي‌كنند، نشان مي‌دهم.

ورزش ما جزء جدايي ناپذير جنبش المپيك است و يكي از اولين ورزش‌ها در المپيك‌هاي قديمي و مدرن است.

من همچنين براي شما كتاب "افتخارات بلغارستان" را كه تاريخ طلايي ملت كوچك اما قدرتمند بلغارستان را نشان مي‌دهد، ارسال كردم. اين كتاب آرزوها، عشق، دستاوردها و افتخارات صدها نفر از قهرمانان برجسته را بيان مي‌كند. همه‌ي آن‌ها بخشي از 180 فدراسيون‌هاي ملي هستند كه كشتي‌گيران را با پيشه، مذهب، رنگ، پوست، نژاد و وزن متفاوت كنار هم قرار داده است.

به هرحال من به شما يك امتياز مي‌دهم – با حذف كشتي شما به چيزي دست پيدا مي‌كنيد كه هيچ سياستمداري نتوانسته برسد. شما به سادگي دليل اتحاد روسيه، آمريكا و ايران براي يك علت واحد مي‌شويد، ورزش كشتي را حفظ كنيد، بدون كشتي المپيك‌ها هرگز مثل گذشته نخواهد بود.

برچسب ها: کشتی ، یوردانوف ، روگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار