ریزش پل کن، افزایش ترافیک، افزایش آلودگی هوا، معرفی بوستان قائم آلوده ترین نقطه پایتخت از سوی سازمان هواشناسی بزرگ ترین بحران منطقه 18 در سال 91 است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، لحظه ای ایست قلبی افت ضربان های پایتخت، به شماره افتادن نفس ها در سینه، چشم ها خیره به امید روزنه ای برای خلاصی از این شوک بزرگ، دستان نیازمند شهروندان به سوی حامیان، رهایی از توقف لحظه ها، جهش ثانیه ها و دقیقه ها به ساعت ها ریزش پل کن،‌ترافیک سنگین، مشکلات و معضلات بسیاری را برای پایتخت به ویژه منطقه 18 به همراه داشت.
سالمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 18 گفت: بزرگراه فتح، کریدور ورودی غربی شهر تهران شاهراه اصلی تردد غرب به شرق، مهمترین کریدور ورودی موثر بر بار ترافیکی پایتخت است.
وی با اشاره به تاثیر ریزش پل کن بر ایجاد بحران های منطقه 18 گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی محور پل کن وجود معایب فنی ریزش پل کن،‌ایجاد فشار مضاعف بار ترافیکی محور ورودی غربی تهران بر دو محور اصلی جاده مخصوص و آزادگان،‌پیامدهای بسیار و سنگینی را از نظر اقتصادی و اجتماعی بر منطقه 18 وارد کرد.
سالمی گفت: افزایش طول مسافت سفرهای شهروندان، افزایش مصرف سوخت، افزایش هزینه سوخت، افزایش آلاینده های زیست محیطی در پی افزایش مصرف بنزین به ویژه افزایش مضاعفی آلودگی هوا بر منطقه 18 به خصوص جاده مخصوص و آزادگان،‌ پیشتازی این دو محور به عنوان پر ترددترین، پر ترافیک ترین و آلوده ترین نقاط این منطقه، از مشکلات و معضلات منطقه 18 به دلیل ریزش پل کن است.
وی افزود: تردد شهروندان از خلیج فارس  به سمت میدان شیر پاستوریزه و 45 متری زرند، با عبور از پل کن، در فاصله زمانی 5 دقیقه بعد از ریزش این پل، منجر به تغییر مسیر تردد شهروندان خلیج فارس از بلوار تهرانسر، جاده مخصوص، میدان آزادی، به سمت جنوب آیت الله سعیدی، فتح، سه راه آذری، افزایش زمان و مساحت، افزایش سوخت، افزایش آلودگی هوا و افزایش ترافیک، ایجاد مشکلات و معضلات منطقه 18 است.
سالمی با اشاره به ریزش پل کن عامل و بحران بزرگ منطقه 18 گفت: با توجه به حذف و مسدود شدن مسیر های  متصل به بزرگراه فتح و پل کن جایگزینی مسیر های ویژه  تردد شهروندان به سمت جاده مخصوص  و آزادگان ، مسیر جایگزین بلوار الغدیر با مشکلات بسیار ترافیکی  مواجه شد.
 وی ادامه داد:  شهروندان برای تردد  به سمت،  بزرگراه آزادگان جاده مخصوص،  اسلامشهر، استان البرز ، شهریار و  استان های هم جوار استفاده از مسیر میدان شیر پاستوریزه  به سمت بلوار الغدیر و تقاطع بلوار معلم،  عامل ایجاد افزایش حجم سنگین بار ترافیکی بر این محور شد.
 سالمی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در منطقه 18 پس از ریزش پل کن گفت:  آلودگی هوا همچنان گریبانگیر شهر تهران  است منطقه 18  مستثنی نیست با توجه به وضعیت هشدار و بحران منطقه 18 پس از ریزش پل کن، بر اساس گزارش هوا شناسی ، معرفی بوستان قائم به عنوان آلوده ترین نقطه تهران وایجاد مشکلات ترافیکی ، ریزش پل کن بزرگ ترین معضل و بحران منطقه 18 در سال 91 است.

 با نواختن زنگ هشدار خطر!
 فرمان فراخوان شهردار تهران، آماده باش گروه ضربت، راه چاره ای برای رهایی شهروندان از این شوک بزرگ مهیا شد.
 سالمی با اشاره به ارائه راهکارهای مناسب و فوری منطقه 18 در مقابله و کاهش این بحران بزرگ گفت: بلوار شهید مهتدی( ابراهیم آباد) در دستور کار شهرداری منطقه  18 بود که در سال 94 ، افتتاح شود با ایجاد فرصتی مناسب،  دستور شهردار تهران،  در آماده سازی  بلوار شهید مهتدی کمتر از 4 ماه این بلوار آماده و افتتاح خواهد شد.
 وی ادامه داد:  مراحل پایانی بلوار شهید مهتدی انجام شده در حال حاضر در مرحله روشنایی محور است و ظرف 4 ماه آینده افتتاح خواهد شد.
سالمی در پایان با اشاره به راهکارهای مقابله  با بحران های ریزش پل کن از سوی شهرداری تهران، شهرداری منطقه 18 و مناطق دیگر افزود:  احداث پل فلزی از سوی معاون فنی و عمران شهر تهران،  احداث مسیر جایگزین بای پستی منطقه 21 تغییر زمان  های چراغ های تقاطع بلوار الغدیر و بلوار معلم  استفاده از راه بند در ضلع جنوب میدان الغدیر برای پیشگیری قفل شدن میدان الغدیر ، قطع یک بازوی میدان الغدیر،  راهکارهای مناسب مقابله ، با بحران های ریزش پل کن در منطقه 18 است.
 گفتنی است:  با کاهش ترافیک و آلودگی هوا، اعلام وضعیت سفید و عادی از سوی شهرداری منطقه 18 پایان تنش های شهروندان، با کشیدن نفسی عمیق بستر و آرامشی زیبا را به ارمغان دارد./ل

برچسب ها: افزایش ، ترافیک ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار