نماينده مردم اردکان در مجلس در جريان بررسي طرح محدوديت حضور عکاسان در صحن علني گفت: اين طرح با روح قانون اساسي مغاير است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز(چهارشنبه) و در جريان بررسي طرح محدوديت حضور عکاسان گفت: طبق اصل 138 قانون اساسي مفاد مقررات و قوانيني که وضع مي‌کنيم نبايد با روح قانون اساسي مخالف باشد.

وي در ادامه افزود: برداشت از قانون اساسي اين است که فعاليت عکاسان همانند راديو و تلويزيون مجاز باشد و ما اجازه نداريم اين محدوديت‌ها را بر فضاي مجلس اعمال كنيم، واضعان قانون اساسي به درستي فضاي باز را بر مجلس حاکم کردند تا مردم در جريان مذاکرات مجلس قرار بگيرند لذا نبايد کاري کنيم که با روح قانون اساسي منافات داشته باشد.

نماينده مردم اردکان ادامه داد: اينكه فقط راديو و روزنامه‌هاي رسمي مي‌توانند مذاکرات مجلس را پوشش دهند، سبب مي‌شود فردا بخش ديگري از همکاران طرحي را به مجلس آورند که براساس آن فعاليت خبرنگاران نيز محدود شود چرا که در قانون اساسي نامي از خبرنگاران نيز نيامده است.

تابش با بيان اين که استدعا دارم فضايي که واضعان قانون اساسي به وجود آوردند تا مردم در جريان کار منتخبين خود قرار گيرند را پاس بداريم، گفت: امروزه خود عکس يک رسانه است و گاهي تاثيرگذاري يک عکس بيش از 100 صفحه مطلب است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تابش ، عکاس ، قانون اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار