تحرکات مرزي نظاميان رژيم صهيونيستي در روز گذشته سبب اعلام آماده باش در بخشي از ارتش لبنان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، استقرار واحدي از ارتش لبنان در منطقه وزاني در نزديکي مرز مشترک ميان اسرائيل و لبنان و اقدام به بازرسي منطقه مذکور سبب شد تا بخشي از ارتش لبنان در حالت آماده باش قرار بگيرد.

ارتش لبنان در بيانيه اي که به همين منظور صادر کرد با بيان اينکه  گشتي هاي  دشمن شامل سه خودروي نظامي و يک تانک در منطقه رود وزاني و در داخل اراضي اشغالي لبنان مستقر شدند، افزود:‌ واحدهايي از ارتش لبنان بلافاصله در حالت آماده باش قرار گرفتند و تدابير لازم را براي مقابله با هرگونه تجاوزي اتخاذ کردند.

در اين بيانيه اضافه شد:‌ پس از مدتي يک گشتي از نيروهاي بين المللي مستقر در جنوب لبنان نيز در منطقه مذکور حضور يافت و با هدف پيشگيري از وقوع هرگونه درگيري تدابير لازم را به اجرا گذاشت.

در همين زمينه يک افسر عضو نيروهاي بين المللي مستقر در لبنان گفت:‌ اتفاق خاصي رخ نداده است و نيروهاي يونيفيل(نيروهاي بين المللي جنوب لبنان) براي پيشگيري از هر نوع درگيري و برخورد با هر دو طرف هماهنگي خوبي دارند.

با اين حال يکي از شاهدان به خبرگزاري شين‌هوا گفت:‌ 36 نيروي ارتش اسرائيل به همراه چند خودروي زرهي و تانک در منطقه وزاني مستقر شده اند و حتي 15 نفر به همراه  گروهي مجهز به دوربين هاي نقشه برداري، با عبور از سيم خاردارهاي مرزي تا مسافتي در منطقه شرقي رود وزاني پيشروي کردند و خود را به نزديکي يکي از مراکز گردشگري لبنان با نام قلعه وزاني رساندند و پس از علامتگذاري در منطقه اي به مساحت بيش از 3000 متر مربع که سه ساعت به طول انجاميد از اين منطقه عقب نشستند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار