مدیرعامل کانون بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان با اشاره به زمان‌بر بودن تحویل و تحول صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت به وزارت رفاه گفت حقوق دی ماه بازنشستگان با تاخیر پرداخت شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،هوشنگ انکوتی با بیان اینکه حقوق دی ماه بازنشستگان زغال‌سنگ کرمان روز گذشته به حساب آنان واریز شده است، اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به ایام پایانی سال هنوز حقوق بهمن ماه معوقه دارد و حقوق دی ماه با یک ماه تاخیر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه عیدی بازنشستگان زغال‌سنگ در استان کرمان به مبلغ هر نفر 402 هزار و 500 تومان پنجم اسفند ماه سال جاری پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم معوقه حقوق بهمن ماه و همچنین حقوق اسفند ماه بازنشستگان تا 25 اسفند ماه جاری پرداخت شود.

انکوتی علت تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد را پروسه طولانی تحویل و تحول صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: انتظار می‌رود با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق بازنشستگان زغال‌سنگ استان کرمان از قشر ضعیف جامعه هستند در واگذاری صندوق تسریع شود تا شاهد پرداخت به‌موقع حقوق آنان از اول سال 92 باشیم.

وی دغدغه دیگر بازنشستگان را بدهی صندوق بازنشستگی فولاد به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی صندوق فولاد عنوان کرد و افزود: نباید طولانی شدن واگذاری صندوق بازنشستگی ما بین دو وزارتخانه لطمه‌ای به درمان بازنشستگان زغال‌سنگ که عمدتا از بیماری‌های خاص ریوی رنج می‌برند، وارد کند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای نظام خدمات مدیریت کشوری جهش خوبی در افزایش حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان صورت گرفته است، عنوان کرد: ‌طرحی در حال کارشناسی است که بتوانیم باز هم حداقل حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم که به موقع اطلاع رسانی می‌شود.
برچسب ها: بازنسشتگان ، حقوق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.