كتاب "شازده كوچولو "اثر اگزوپري با ترجمه محمد قاضي از شنبه 12 اسفند، در برنامه «كتاب شب» راديو تهران روايت مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ برنامه "كتاب شب" راديو تهران، از شنبه 12 اسفند به مدت يك هفته، روايت شازده كوچولو يكي از مهم‌ترين آثار آنتوان دوسنت اگزوپري را از ساعت 23 و 30 دقيقه روايت و جمعه اثر خوانده شده را نقد و بررسي مي كند .

 اين كتاب پرفروش‌ترين كتاب تك جلدي جهان در تمام طول تاريخ است . شازده كوچولو از كتاب هاي كم‌نظير براي كودكان و شاهكاري جاويدان است كه در آن تصويرهاي ذهني با عمق فلسفي آميخته شده ‌است . در اين داستان اگزوپري، فلسفه خود از دوست داشتن، عشق و هستي را بيان مي كند. طي اين داستان اگزوپري از ديدگاه يك كودك، كه از سياره اي آمده كه پرسشگر سؤالات بسياري از آدم‌ها و كارهايشان است را بيان مي كند. خرابي دستگاه هواپيما خلبان را به فرود اجباري در دل آفريقا وامي‌دارد و از ميان هزاران ساكن منطقه، پسربچه‌اي با رفتار عجيب و غيرعادي خود جلب توجه مي‌كند. پسربچه‌اي كه اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسش هايي را مطرح مي‌كند كه خود موضوع داستان قرار مي‌گيرد. در برنامه "كتاب شب" محسن حكيم معاني، سردبير محمود احمدي تهيه كننده، بهروز رضوي گوينده، احسان پويا كارشناس و منتقد، معصومه خادم‌نيا، محمدرضا گودرزي و مريم نيك‌رو نويسنده با شما همراه خواهند بود.

 مخاطبان با ارسال پيام كوتاه به شماره 30000955 و يا با مراجعه به نشاني الكترونيكي radiotehran@irib.ir مي‌توانند رمان‌هاي مورد علاقه خود را معرفي كنند تا در اين برنامه خوانده و نقد شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار