تکرار // مروری بر بازی های لیگ قهرمانان آسیا؛

اولین پیروزی آسیایی ایرانی ها / تراکتور در تبریز گل کاشت

نماینده فوتبال کشورمان یعنی تراکتورسازی، استقلال و سپاهان به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، بازی های لیگ قهرمانان آسیا از روز سه شنبه 8 اسفند آغاز می شود، تیم فوتبال تراکتورسازی در روز سه شنبه 8 اسفند در اولین دیدار آسیایی خود در ورزشگاه یادگار امام تبریز به دیدار الجزیره می رود.
تیم های فوتبال استقلال و سپاهان هم روز چهارشنبه به ترتیب به مصاف الریان قطر و النصر امارات می روند.

** تراکتورسازی – الجزیره امارات/ديدار سرخپوشان آذري تاريخي مي شود


 
تراکتورسازی در اولین تجربه آسیایی خود با حضور هواداران پر شورش روز سه شنبه 8 اسفند ساعت 16:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف الجزیره امارات می رود.

لشکر سرخ های آذری 8 اسفند در اولین دیدار خود در آسیا به میدان خواهد رفت. این بازی یک دیدار تاریخی برای تراکتورسازی خواهد بود.
نیمکت تونی این روزها بدجور دست وی را در تعویض ها بسته و نگرانی ها نسبت به این تیم را افزایش داده است.

مقایسه تیم تونی با تیم سال گذشته از لحاظ مهره اصلا قابل تصور نیست. پیر محبوب آذری ها اصلا قصد ترک کردن میدان و باختن قافیه را ندارد. تا به امروز در لیگ هم کم نیاورده و این موضوع بیشتر ارزش وی را آشکار می کند.
در آن سوی میدان هم الجزیره با 34 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد هدایت این تیم بر عهده لوئیس میلای اسپانیایی است. اولیویرا و فرناندینیو بازیکنان برزیلی الجزیره به شمار می آیند.
 
اولیویرا تا الان 10 گل برای الجزیره به ثمر رسانده که بهترین گلزن این تیم هم به شمار می رود. برگ برنده تراکتوریها هواداران پر شورشان هستند اما الجزيره امارات از بازيکنان خيلي آماده و باتجربه اي بهره مي برد ولي بازيکنان تراکتور قصد دارند هوادارانشان را نا امید به خانه نفرستند.


 
 
*رویانیان و عزیز محمدی مهمانان ویژه این دیدار
 
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم تراکتورسازی تبریز در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 16:30 امروز به مصاف الجزیره امارات می‌روند.
 
گفتنی است تا ساعت 12  ظهر حدود 40 هزار هوادار تبریزی در ورزشگاه یادگار امام برای تماشای این دیدار حاضر شدند.
 
از چند صد متری پارکینگ ورزشگاه ترافیک سنگینی وجود دارد و مسیرهای منتهی به ورزشگاه کاملا شلوغ است. ورود هواداران به ورزشگاه همچنان با جمعیت زیاد ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا چند ساعت دیگر ظرفیت استادیوم تکمیل شود.
 
گفتنی است این دیدار مهمانان وی‍‍زه ای هم دارد؛ رویانیان و عزیز محمدی برای تماشای این بازی به ورزشگاه یادگار امام تبریز آمده اند.
 
مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ در ورزشگاه حاضر شد.
 
ناظر هندی این دیدار قبل از شروع بازی از ورزشگاه دیدن کرد.
 
از حواشی این دیدار شعارهای هواداران تراکتور برعلیه قلعه نوعی و تیم استقلال است.
 
تا ساعت 13:30 حدود 60 هزار نفر برای تماشای این دیدار به ورزشگاه رفته اند.
 
سکوهای ورزشگاه یادگار امام تقریبا تا این ساعت (13:45) پر شده است و مسئولان تراکتور از هواداران خواستند که دیگر به ورزشگاه نیایند.
 
2 ساعت قبل از بازی بازیکنان به ورزشگاه آمدند.40 دقیقه قبل از بازی وارد زمین چمن شدند که به شدت مورد تشویق هواداران تبریزی قرار گرفتند که محمد ابراهیمی بیشتر از سایر بازیکنان تشویق شد.
 
حرکات نمایشی گروه هنری مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.
 
ترکیب تراکتور سازی: مهدی ثابتی، جواد کاظمیان، سید مهدی سید صالحی، فلاویو لوپز، مرتضی اسدی، مهدی کریمیان، مهدی کیانی، محمد نصرتی، محمد ابراهیمی، ایران پوریان و مرتضی اکرامی.
 
بازی راس ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام آغاز شد.
 
سید نهدی سید صالحی اولین گل تراکتور را در دقیقه 36 وارد دروازه الجزیره امارات کرد.
 
نیمه اول با حساب یک بر صفر به پایان رسید.
 
گل دوم تراکتور را در دقیقه 60 به ثمر رساند.
 
علی مبخوت در دقیقه 79 یکی از گل ها را برای الجزیره جبران کرد.
 
مسعود ابراهیم زاده بلافاصله و در دقیقه 80 گل سوم تراکتور را وارد دروازه الجزیره امارات کرد.
 
این بازی در آخر با نتیجه 3 بر یک به سود تراکتورسازی به پایان رسید.
 
گفتنی است؛ در این بازی هیچ کدام از بازیکنان 2 تیم، کارت زردی دریافت نکردند.
 
**الریان قطر- استقلال/دفاع آبی پوشان مقابل حمله آتشین الریان
 
تیم فوتبال استقلال در نخستین بازی اش در لیگ قهرمانان آسیا در گروه D  روز چهارشنبه 9 اسفند ساعت 18:50 میهمان تیم فوتبال الریان قطر است.
 
دیدار دو تیم فوتبال استقلال ایران و الریان قطر تقابل بهترین خط دفاع لیگ برتر با بهترین خط حمله لیگ قطر محسوب می شود.
آبی پوشان صدر نشین لیگ برتر بهترین خط دفاع لیگ با 31 گل خورده به خود اختصاص دادند.
 استقلال از لحاظ فنی در بهترین شرایط قرار دارد اما از لحاظ مالی با مشکلات عدیده ای روبرو است.
در آن سوی میدان هم الریان قطر تا پایان هفته هیجدهم لیگ ستارگان 42 گل زده است اما با 33 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی لیگ قطر قرار دارد.
 
استقلالی ها کار سختی مقابل حریف قطریشان دارند چرا که نیلمار و رود ریگو، دو مهاجم برزیلی الریان قطر به ترتیب 12.10 گل برای تیمشان به ثمر رساندند و نقش قابل توجهی در پیروزی الریان قطر ایفا کردند.
 
آبی پوشان برای موفقیت مقابل الریان قطر باید این دو مهاجم قطری را از کار بیندازند.
الریان قطر تا به حال سه بار با استقلال بازی کرده که یک بار در سال 1992 است در این بازی که از مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا بوده تیم استقلال با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیده است.


 
بازي دیگر مربوط به سال گذشته است تیم استقلال در بازی رفت یک بر صفر با گل برکوویچ به پیروزی رسید و در بازی برگشت هم با نتیجه 3 بر صفر با گل های آرش برهانی و اسماعیل شریفات به پیروزی رسید.
 
گفتنی است مجتبی جباری مشکل مالیاتی اش برطرف شده و با کاروان استقلال امروز عازم قطر می شود.

 
**سپاهان اصفهان - النصر دبی/مصاف طوفان زرد با موج آبی
 
تیم فوتبال سپاهان در نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا در گروه c روز چهارشنبه 9 اسفند ساعت19:20در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم النصر دبی خواهد بود.
زردپوشان اصفهانی که با 50 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند باید به مصاف تیم النصری بروند که در لیگ امارات رتبه ششم را دارد نکته قابل توجه رویارویی النصر با سپاهان مربوط به حضور سزار در تیم اماراتی است.
 
سزار فصل گذشته با پیراهن سپاهان یکی از بهترین فصل های خود را پشت سر گذاشت اما به یکباره در حالی که با این باشگاه قرارداد داشت سر از النصر درآورد و باعث شد تا باشگاه سپاهان از این باشگاه و خود او به فیفال شکایت کند باید دید سزار به اصفهان می آید تا جلوي چشم ياران سابق قرار گیرد.
 
مدافعان سپاهان باید مراقب جوزپه ماسکارای ایتالیایی النصر باشند چراکه وی با 11 گل زده بهترین گلزن این تیم به شمار می آید.
سونی اریکسون سرمربی اسبق تیم ملی انگلستان و یکی از گزینه های سرمربیگری پرسپولیس در فصل جاری به عنوان مدیر فنی در کنار این تیم به والتر زنگای ایتالیایی برای این بازی کمک خواهد کرد.


 
تیم سپاهان تا به حال دو بار با النصر بازی کرده که مربوط به لیگ قهرمانان سال گذشته است در این دو بازی در مسابقه رفت تیم سپاهان با تک گل سزار این تیم را شکست داده و در بازی برگشت نیز تیم اصفهانی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید که گل های این بازی را هم سزار سوکای و سید صالحی به ثمر رسانده اند.
 
کاروان فوتبال النصر امارات عصز دیروز با پرواز چارتر به اصفهان رسیدند. این تیم 41 نفره مورد استقبال مسئولان باشگاه سپاهان قرار گرفتند و در هتل کوثر اصفهان استقرار پیدا کرد.
 
بازیکنان النصر امروز (سه شنبه 8 اسفند) ساعت 19:30 در ورزشگاه فولادشهر، محل برکزاری مسابقه تمرین می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار