فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: شب گذشته مادری 24 ساله به همراه پسر 6 ساله‌اش در این شهرستان دچار گاز گرفتگی شده و جان خود را از دست دادند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، قربانعلی داوطلب اظهار کرد: مأموران کلانتری 12 امام رضا (ع) فرماندهی انتظامی بجنورد از طریق تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک مورد گاز گرفتگی قرار گرفتند و با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به آن را به سرعت دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: به محض حصول خبر اکیپی از مأموران این یگان به اتفاق عوامل اورژانس و آتش نشانی به سرعت به آدرس روستای علی آباد اعزام شده و به بررسی موضوع پرداختند.

داوطلب تصریح کرد: مشاهدات مأموران کلانتری حکایت از آن داشت که یک خانم 24 ساله به همراه پسر 6 ساله‌اش بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: با مشخص شدن علت مرگ این خانواده که بر اثر گاز گرفتگی ایجاد شده بود مأموران بلافاصله با بازپرس ویژه قتل برای کسب تکلیف تماس گرفتند که بنا به دستور صادره از سوی مقام قضایی مقرر شد متوفی برای تعیین دقیق علت مرگ و سیر مراحل به پزشکی قانونی منتقل شود که در این رابطه پرونده‌ای در کلانتری 12 بجنورد تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد اظهار کرد: همواره با آغاز فصل سرما که اقبال عمومی برای استفاده از وسایل گرمازا نظیر بخاری گازی، شومینه و امثال هم ازدیاد می‌یابد بارها و بارها هشدار داده‌اند که بخاری بدون دودکش اکسیژن محیط را مصرف می‌کند و باعث تولید گاز سمی و کشنده co می‌شود، از وسایل در محیط‌های بسته نظیر حمام و اتاق خواب به هیچ عنوان استفاده نشود.

به گفته وی، نخستین علامت مسمومیت با گاز منو اکسید کربن، سردرد، سرگیجه است که با پیشرفت مسمومیت، اختلال در تمرکز و تحریک پذیری، ضعف، تهوع و اختلال در تشخیص نیز به علائم بالا اضافه می‌شود و چون مسمومیت با گاز منواکسید کربن تدریجی و پیش‌رونده است، فرد با از دست دادن قدرت عکس‌العمل خود دچار مرگ خاموش می‌شود.
برچسب ها: مرگ ، بجنورد ، گازگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.