آمريکا در خريد سلاحهاي کرواسي و ارسال آن براي گروههاي تروريستي مسلح نقش ميانجي را ايفا کرده است و برخي کشورهاي عربي نيز پول اين سلاحها را تأمين کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، شبکه تلويزيوني العربيه با اذعان به نقش واسطه‌اي آمريکا و نقش پولي عربستان گفت: محموله هاي سلاحهاي پيشرفته در حال سرازير شدن به گروههاي ميانه‌رو از انقلابيون در داخل سوريه است و پول اين سلاحها را نيز برخي کشورهاي عربي مي‌دهند .
خبرهاي اوليه حاکي از آن است که منبع اين سلاحها نيز کرواسي يا همان يوگسلاوي سابق است.
يک روزنامه چاپ کرواسي نوشت چندين فروند هواپيماي نظامي به تازگي در فرودگاه نظامي کلسو به زمين نشسته‌اند و به برخي کشورهاي منطقه غرب آسيا سلاح برده‌اند تا اين سلاحها از طريق کشورهاي همسايه سوريه به داخل اين کشور انتقال داده شود.
منابع غربي گفتند ارسال محموله هاي سلاح از دسامبر گذشته از کرواسي آغاز شده است.
موشکهاي دوش پرتاب که از آنها براي منهدم کردن تانکها و خودروهاي زرهي استفاده مي شود ، تيربارهاي سنگين ، خمپاره اندازها  و تفنگهاي خودکار تهاجمي بخشي از اين سلاحهاست.
العربيه افزود کارشناسان نظامي مي گويند اين سلاحهاي جديد به دستاوردهاي اخير انقلابيون در نبرد با نظام سوريه کمک کرده است.
سلاحهاي کرواسي در دست انقلابيون در فيلمهاي ويديويي از نبردهاي ماه گذشته در درعا و همچنين در مناطق شمال سوريه در حلب و حماه و ادلب ديده شده است .
اين سلاحها به گروههايي که ميانه‌رو ناميده مي شود رسيده است و هدف نيز تقويت نقش آنها در سوريه در مقابل گروههايي است که تندرو ناميده مي شوند مانند جبهه نصرت که برخي کشورهاي غربي و عربي را از بابت اين گروههاي تندرو در خصوص وضع آينده سوريه پس از رفتن بشار اسد نگران کرده است .
نقش آمريکا در ارسال اين سلاحها هنوز مشخص نشده است اما ناظران بين سفر تابستان گذشته يک مسئول ارشد کرواسي و پيشنهادش براي فروش ذخاير تسليحاتي به جنگجويان در سوريه ارتباط دارد .
به نظر مي رسد آمريکا به عنوان هم پيمان سياسي و نظامي کرواسي در اين معامله نقش ميانجي را ايفا کرده است .







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار