سرمربي تيم ملي هندبال نوجوانان گفت: زمان زيادي تا شروع مسابقات المپيک چين نداريم و اين فرصت براي آماده‌سازي تيم ملي خيلي کم است.

غلامعلي اکبر آبادي در گفتگو با خبرنگارورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: المپيک چين در 25 مرداد سال 92 در شهر با نجين برگزار خواهد شد و ما فرصت زيادي براي آماده سازي تيم ملي نداريم و زمان خيلي اندک است.

سر مربي تيم ملي هندبال نوجوانان تصريح کرد: در تلاشيم تا قبل از عيد غربالگري تيم ملي را انجام دهيم براي همين نزديک به 70 بازيکن از سراسر کشور در ارودي انتخابي که به احتمال 90  درصد در تهران باشد حضور پيدا مي‌کنند که ما مجبوريم 28 نفر از آنها را به تيم ملي دعوت خواهيم کرد.

اکبر آبادي در ادامه گفت: از فرصت 5-4 ماهه که به المپيک چين باقي مانده است 45-40 روز را بازيکنان امتحان دارند و نمي‌توانيم در اختيار داشته باشيم و از اين سرمايه‌ها بهره ببريم.

وي اضافه کرد: بر اساس برنامه‌اي که به فدراسيون داده‌ايم براي آماده سازي تيم ملي8-7 اردو تدارک ديده‌ايم و يک اردوي برون مرزي در يکي از کشورهاي اروپائي نيز مي‌خواهيم د اشته باشيم که اين امر مستلزم تائيد شوراي برون مرزي و شرايط مالي فدراسيون مي‌باشد.

اکبرآبادي در ادامه گفت: رقابتهاي المپيک هر چهار سال يک بار برگزار مي‌شود و تا کنون يک بار انجام شده است و ما در دوره اول غائب بوديم و براي اولين بار در اين مسابقات شرکت مي‌کنيم.

وي گفت: در آسيا کشورهايي نظير قطر، کره جنوبي، ژاپن، عربستان، بحرين و ايران جزء بهترينهاي قاره کهن هستند.

اکبري اشاره کرد: نوجوانان ملي پوش کشورمان در تابستان سال جاري به رقابتهاي آسيائي بحرين اعزام شدند و عنوان هشتمي را براي خود کسب کردند با توجه به مقام‌هايي که در گذشته کسب کرده است و مقام‌هايي نظير سومي و پنجمي در کارنامه خود دارد در کسب مقام نزول کرده‌ايم و اين به خاطر عدم توجه به پايه در باشگاههاست و براي آماده سازي تيم ملي زمان مناسب در اختيار نداريم است.

اکبر آبادي اضافه کرد: اگر کشوري مانند قطر جزء بهترينهاي آسياست به خاطر اين است که 15-14 بازيکن خارجي دارد و سرمايه‌گذاري خوبي براي هندباليستهاي خود مي‌کند و اگر ما مدال مي‌خواهيم بايد اين فاکتورها را در نظر بگيريم.

وي گفت: بهر حال بايد تمان فمکر و ذکر خود را روي آماده سازي تيم ملي متمرکز کنيم و در وقت باقي‌مانده تلاش کنيم که تيم خوبي را به المپيک اعزام کنيم.

اکبر آبادي در خصوص حضور تيم ملي در مسابقات جهاني گفت: تيم ملي هندبال نوجوانان ايران در دو دوره به مسابقات جهاني اعزام شده است. نخستين بار در سال 2006 اعزام شد و دوازدهم جهان شد و دومين بار نيز به رقابتهاي جهاني تونس رهسپار شد و دهم شد و ما بهترين مقامي که در هندبال دنيا داريم.

مربوط به مسابقات دانش‌آموزي جهاني در سال 2010 پرتقال است که ما در آن نائب قهرماني شد که من نيز همراه تيم بودم.
 
وي افزود: در رده جوانان نيز به مسابقات جهاني اعزام شده‌ايم و متاسفانه در بخش بزرگسالان نتوانستيم به اين رقابتها پا بگذاريم که اميدوارم در سال‌هاي آينده بتوانيم به اين موضوع جامعه عمل بپوشانيم .

اکبر آبادي اظهار داشت: حضور در مسابقات بين‌المللي يکي از عواملي است که بازيکنان را با تجربه مي‌کند و ورزش آن کشور را به دنيا معرفي مي‌کند.

وي درباره وضعيت هندبال ايران گفت: اين ورزش کشورمان روند رو به جلوئب را طي مي‌کند و بازيکناني که در اين ورزش حضور دارند در سراسر کشور پراکنده شده‌اند و براي تيم‌هاي ديگر بازي مي‌کنند، اگر در گذشته اصفهان قطب هندبال ايران بود هم اکنون اين کار به سمت مشهد پيش مي‌رود و تيم‌هاي ثامن مشهد و سبزوار در کورس قهرماني ليگ امسال هستند.

اکبر آبادي گفت: تيم ملي هندبال بزرگسالان کشورمان و يتريني از بازيکنان رده پائين‌تر است و ما اگر مي‌خواهيم در اين رده قوي باشيم بايد بيشتد به پايه‌ها توجه کنيم و در اين زمينه سرمايه‌گذاري مناسبي دشاته باشيم.

وي در پايان خاطر نشان کرد‌: هندبال ايران از پتانسيل و قابليت‌هاي بالايي دارد و نياز به برنامه‌ريزي طولاني مدت و حمايت مالي قوي دارد که با گرفتن اسپانسر مي‌توان به اين هدف است يافت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار