مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به سبقت ولادت پسران به دختران طی امسال در استان گفت: به ازای هر 107 پسر در استان 100 دختر طی امسال متولد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: طی امسال تعداد 16 هزار و 841 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد هشت هزار و 703 نوزاد پسر و هشت هزار و 138 نوزاد دختر است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مستند برای ثبت واقعه ولادت و صدور شناسنامه نوزاد  گواهی صادره از سوی پزشک و ماما است، افزود:  97 درصد از ولادت‌های استان با استناد به  گواهی پزشک و ماما ثبت و برای آن‌ها شناسنامه نوزاد صادر شده است.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: از کل ولادت‌های شهری ثبت شده در استان 99 درصد و از کل ولادت‌های روستائی 92 درصد از آن‌ها مستند به گواهی پزشک و ماما ثبت شده‌اند.

وی اظهار کرد: 7/86 درصد از وقایع وفات استان نیز مستند به اعلام مراجع قانونی و پزشکان ثبت شده‌اند .

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: طی امسال تعداد چهار هزار و 801 واقعه وفات به ثبت رسیده که از این تعداد دو هزار و 795 شهری و دو هزار و 6 روستایی هستند.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این تعداد وفات واقع  شده در استان تعداد دو هزار و 665 مربوط به مردان و دو هزار و 136 مربوط به زنان هستند.
برچسب ها: ولادت ، خراسان ، پسران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.