رمان اجتماعی و خانوادگی "كوچه اقاقیا" كه به قلم راضیه تجار به رشته تحریر درآمده٬ توسط انتشارات سوره مهر در قطع جیبی منتشر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری سوره مهر٬ كتاب "كوچه اقاقیا" براساس روایت سوم شخص عینی و به صورت رمان با مضمون خانوادگی و اجتماعی نوشته شده كه به سالهای ۱۳۲۰ به بعد بر می گردد و قابلیت خلق یك اثر تصویری را دارد.
تجار در «كوچه اقاقیا» فضایی خلق كرده است تا حال و هوای گذشته برای خواننده به تصویر درآید و فضای سیاه و سفید رمان برای خواننده قابل درك باشد.
رمان «كوچه اقاقیا» داستان زنانی از طبقات مختلف جامعه را بازگو می‌كند كه با مشكلات و تیره روزی‌های زندگی و همچنین نامهربانی‌های مردان اجتماع خود دست و پنجه نرم می‌كنند. 
بیشتر شخصیت‌های اصلی داستان‌های او همچون «كوچه اقاقیا» زنان‌اند و نشان می‌دهند كه نویسنده از دردهای زنان آگاه است؛ زنانی كه گرفتار مشكلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی هستند.
داستان از جایی آغاز می‌شود كه میرزا ابوتراب با «ماه‌ منظر» دختر جوانی ازدواج می‌كند در حالی كه دخترش دلنواز از این وصلت راضی نیست چرا كه مادرش در هنگام به‌دنیا آمدن او دچار جنون شده و مدتی است كه در زیرزمین خانه به زنجیر كشیده شده است. با آمدن زن جوان خانم جان مادر میرزا دستور می‌دهد كه مادر و دختر را به خانة دایی دلنواز ببرند. آن دو قصد فرار از آنجا را داشتند ولی نقشه فرارشان نافرجام می‌ماند.
راضیه تجار فیلمنامه «كوچه اقاقیا» را بر اساس كتابی به همین نام به قلم خودش ـ در مركز سیما فیلم به نگارش در آورده است.
گفتني است؛ رمان «كوچه اقاقیا» تولید كارگاه قصه و رمان مركز افرینش های ادبی حوزه هنری است كه در قطع رقعی و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هفتم می‌رسد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار