فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، دو و نیم میلیون سرباز را آموزش داده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این نیرو معادل 250 لشکر است و از این تعداد 40 هزار نفر شهید شده و 100 هزار نفر هم به درجه جانبازی نایل آمدند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" امروز(سه‌شنبه) در نخستین همایش تجلیل از سربازان ایثارگر ارتش در دوران دفاع مقدس در استان کرمان با بيان اينکه در حال حاضر اگر سربازان احتیاط را فراخوان دهیم چهار میلیون رزمنده آموزش دیده در اختیار داریم، اظهار داشت: سربازان احتیاط، یک ظرفیت استراتژیک در کشور هستند که در کنار سایر نیروهای مردمی بسیج می‌توانند قدرت دفاعی ما را دو چندان کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصريح کرد: سالانه هزاران جوان ایرانی وارد خدمت مقدس سربازی می‌شوند که پس از اتمام دوران خدمت، هشت سال نخست به عنوان دوران احتیاط، 10 سال بعد به عنوان ذخیره اول و 10 سال دیگر به عنوان ذخیره دوم محسوب می‌شود و این افراد، افرادی هستند که آموزش‌های رزم را دیده‌اند و در رزمایش‌های مختلف نیز شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که میزان بالای نیروهای آموزش‌دیده در کشور، یک ظرفیت بالای نظامی محسوب می‌شود، گفت: وجود این ظرفیت با انگیزه بالا یک بازدارندگی برای دشمن به وجود می‌آورد.

پوردستان، افزود: در فرهنگ دینی ما واژه سرباز از جایگاه والایی برخوردار است و آن‌قدر این جایگاه والا است که بزرگان دین به ما سفارش کرده‌اند تا این جایگاه را از خداوند بخواهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: جایگاه سرباز والا است، زیرا سربازانی که با نام خداوند لباس رزم می‌پوشند و برای حفظ ارزش‌های دینی وارد میدان می‌شوند، چه بکشند و چه کشته شوند، پیروز هستند.

وی ادامه داد: امروز سربازان ما همانند دژهای مستحکمی هستند که از ملت و کشور دفاع می‌کنند و در مواقع نیاز، سینه‌های خود را سپر ملت کرده و با گذشتن از جان خود به نظام اسلامی خدمت می‌کنند.

پوردستان خاطرنشان کرد: این سربازان هستند که امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورند، زیرا اگر امنیت نباشد، هیچ توسعه‌ای شکل نخواهد گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: هرجایی که سرباز باشد استقلال، عزت، امنیت و اقتدار وجود دارد، زیرا سربازان با گذشتن از جان خود در برابر هر گونه تهدید دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آن زمانی که رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد، مهم‌ترین هدف دشمن از جنگ، جلوگیری از گسترش فرهنگ غنی انقلاب اسلامی بود.

پوردستان خاطرنشان کرد: صدام آمده بود این تفکر اسلامی را که در حال توسعه در سایر کشورها بود، زمین‌گیر کند، اما سربازان ایرانی با پوشیدن لباس رزم از جان خود گذشتند تا این‌که اسلام و قرآن پیروز بماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمن از غرس نهال جمهوری اسلامی ناخرسند شد و فعالیت‌های ضد انقلاب اسلامی را پیش رو گرفت.

وی افزود: نخستین حرکت ضد انقلابی دشمن تجهیز گروهک منافقین بود که می‌خواست از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند، اما زمانی که نیروهای زمینی ارتش به همراه سایر سربازان در مقابل منافقان صف‌آرایی کردند، دشمن به این نتیجه رسید که پروژه تجهیز گروهک منافقین شکست خورده و فردی جاه‌طلب را تجهیز کردند تا برای حمله به ایران اسلامی آماده شود.

پوردستان گفت: در سال 57 درگیری‌های مرزی تشدید یافت و ماموریت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی این بود که مرزها را از ژاندارمری تحویل بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از سال 58 تا پایان جنگ تحمیلی، امنیت مرزها با نیروی زمینی ارتش بود و مرکز این ماموریت هم بر عهده سربازانی بود که نیروی زمینی را همراهی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، دو و نیم میلیون سرباز را آموزش داده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این نیرو معادل 250 لشکر است و از این تعداد 40 هزار نفر شهید شده و 100 هزار نفر هم به درجه جانبازی نایل آمدند.

پوردستان با اشاره به ویژگی سربازانی که در طول جنگ به بدنه ارتش پیوستند، گفت: یکی از این ویژگی‌ها این است که این سربازان 30 ماه در مناطق عملیاتی خدمت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این افراد در شرایط ناهمتراز وارد جنگ شده بودند، زیرا ما در برابر تجاوز کشوری دفاع می‌کردیم که به صورت مستقیم 23 کشور آن را کمک می‌کرند.

وی تصریح کرد: ویژگی دوم این سربازان این بود که آنها در شرایطی می‌جنگیدند که با محدودیت غذایی و مهمات مواجهه بودند، اما با ایمان و اراده‌ای که داشتند توانستند آن پیروزی‌ها را رقم بزنند.

پوردستان گفت: اما ویژگی مهم این سربازان آن بود که همه آن‌ها به صورت داوطلب به میدان آمده بودند تا به ندای حضرت امام حسین(ع) لبیک بگویند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که سربازان دفاع مقدس از جنس سربازان عاشورایی هستند و هم‌اکنون این سربازان با همان روحیه برای دفاع از ملت ایستاده‌اند، گفت: امروز با برگزاری این‌گونه همایش‌ها تلاش می‌کنیم تا از رشادت‌های این افراد تجلیل کنیم.

گفتني است در پایان اين همایش، با اهدای لوح سپاس از سربازان ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان کرمان تجلیل شد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار