1800 هكتار از اراضي دولتي طي 9 ماه گذشته از متصرفان و زمين خواران در جنوب استان كرمان بازستانده و به بيت المال بازگشت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، مديركل راه و شهرسازي جنوب استان كرمان اعلام كرد: ارزش اراضي بازستانده شده، حداقل 2850 ميليارد ريال برآورد شده است.

مهندس محمدمهدي بلوردي بيان كرد: جنوب استان كرمان با وجود كمبود امكانات و در اختيار داشتن تنها 6 نيروي حقوقي در ستاد و ادارات تابعه، پس از استان اصفهان بيشترين ميزان رفع تصرف اراضي دولتي در كشور طي سال جاري را داشته است كه بيشترين رفع تصرف صورت گرفته مربوط به شهرستان جيرفت است.

وي با اشاره به استقلال تشكيلات مسكن و شهرسازي جنوب استان كرمان از مركز اين استان از ابتداي امسال و آغاز به كار مديريت املاك و حقوقي اين منطقه در خردادماه، از طرح 766 فقره دعوي حقوقي و كيفري عليه متصرفان و زمين خواران در اين مدت خبر داد.

مديركل راه و شهرسازي جنوب استان كرمان تصريح كرد: پرونده تصرف غيرقانوني 930 هكتار ديگر از زمين هاي دولتي و ملي اين منطقه براي صدور حكم به مراجع قضايي ارجاع شده است كه پس از صدور راي، در كمترين زمان ممكن نسبت به خلع يد و رفع تصرف اراضي اقدام خواهيم كرد.

مهندس بلوردي با قدرداني از همكاري خوب دستگاه قضايي، انتظامي و سپاه جنوب كرمان در رفع تصرف اراضي دولتي گفت: كار شناسايي و پي گيري حقوقي در جهت رفع تصرف اراضي دولتي به سرعت و با دقت در حال انجام است.

اداره كل راه و شهرسازي جنوب استان كرمان در پي سفر اول هيات دولت به استان كرمان و تشكيل ستاد راهبري و هماهنگي توسعه جنوب اين استان، در ديماه 1386 تشكيل شد و با ادغام وزارتخانه هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي، از ابتداي امسال علاوه بر خدمت رساني در بخش راه، فعاليت در بخش املاك، مسكن و شهرسازي را نيز عهده دار شده است.
برچسب ها: اراضی ، بیت المال ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار