مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از پیش فروش 110 هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی در روز نخست خبر داد و گفت: قیمت پیش فروش سکه برای فردا چهارشنبه همانند روز جاری برای سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 250 هزار تومان و برای نیم سکه 632 هزار تومان خواهد بود.

 پیمان قربانی  مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: بیش از 65 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی و 45 هزار نیم سکه در نخستین روز پیش فروش در شعب بانک تجارت به فروش رسیده است.
 
وی گفت: بیش از 20 هزار و 500 نفر از ساعت 8 تا 13 به شعب بانک تجارت برای پیش فروش سکه مراجعه کرده اند.
 
این مقام مسوول بانک مرکزی با بیان آن که، تعداد خریداران پیش خرید سکه تا پایان وقت اداری بانک هر لحظه قابل تغییر است، اظهار داشت: در این مرحله از پیش فروش سکه بحث تامین نیازهای خرد بازار و جمع آوری نقدینگی در نظر گرفته شده است.
 
وی با مقایسه متقاضیان پیش فروش سکه در سال گذشته و روز جاری گفت: تعداد کل نفرات متقاضی پیش خرید سکه در دوره آذر تا اسفند ماه سال گذشته بیش از 450 هزار نفر بوده، در حالی که در این مرحله تنها در روز جاری این رقم به 20 هزار و 500 نفر رسیده است.
 
به گفته مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی، پیش فروش سکه تا زمان استمرار تقاضا وجود دارد و هر زمان که بانک مرکزی قطع آن را لازم تشخیص دهد با اطلاع قبلی این اقدام را انجام خواهد داد.
 
 
یادآور می شود؛ هر متقاضی در این مرحله از پیش فروش می تواند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک عامل، صرفا یک بار و حداکثر پنج قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا 10 قطعه مسکوک طلای نیم بهار آزادی پیش خرید نماید.
 

برچسب ها: سکه ، بازار ، پیش فروش ، سیاست ، زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار