اقتصاد بحران زده اروپا با اجرای طرح های اقتصادی بر پایه ایده اقتصاد دان های سایر کشور ها قابل حل است.

روزی طلب عضو انجمن حسابداران خبره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرحی در آذرماه امسال به سفیر یونان در تهران مبنی بر بررسی راهکارهای اصلاح نظام اقتصادی یونان به منظور خروج از بحران یورو طرح اقتصادی ، سه سال پیش به سفیر یونانی در تهران ارائه شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح راهکار های پیش نهادی برای خروج یونان از بحران اقتصادی ارائه شد که این طرح شامل موضوع اصلاح ساختار اقتصادی بدون افزایش بدهی ها کار آمد تر کردن نظام اقتصادی یونان را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داده است .

وی درخصوص علت مخالفت با تداوم حضور یونان در حوزه اقتصادی یورو گفت : اگر به تاریخ برگردیم می بینیم که در فاصله سال های 1919 تا 1923 میلادی آلمان در اوج فشار های اقتصادی به سر می برد که در این تاریخ جامعه اروپا براساس پیمان ماستریخ توسط اندیشمند آلمانی به نام زیمنس طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد، که بعد ها این پیمان به اتحادیه اروپا تغییر نام داد.

وی افزود: آلمانی ها در مجموع طراح پول واحد اروپایی یعنی همان یورو بوده است که به این علت درحال حاضر بدلیل بحران اقتصادی پیش امده در غرب بخش عمده ی آن دامن یونان را گرفته است خواستار خروج یونان از منطقه یورو است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: یکی از دلایل مخالفت آلمان با تقویت منطقه یورو به کار گیری مجدد مارک آلمان توسط دولت آلمان در معاملات مالی داخلی با کشور های مختلف است، که باعث شد آلمان به ظاهر معاملات خود را براساس یورو و در اصل برپایه مارک آلمان انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد : طرح پیشنهاد شده به دولت یونان مورد استقبال مسئولان مربوطه قرار گرفت به طوری که آن ها خواستار حضور فیزیکی برای حل بحران اقتصادی یونان شدند که به شدت از سوی بنده رد شد .

وی ادامه داد : شرایط دلار و به ویژه یورو به گونه ای است که تا چند ماه آینده یورو از عرصه چرخه پولی بین الملل حذف خواهد شد، دلار هم به گونه ای در عرصه جهانی تضعیف و ارزهای مانند مارک آلمان دوباره جز پول های رایج قرار می گیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار