به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی همایش دوچرخه‎سواری امروز با حضور گسترده دانش‏ آموزان در دیلم برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان دیلم در حاشیه این همایش گفت: شعار امسال هفته سلامت مردان "با خود مراقبتی یک برنده باشید" است یعنی اینکه خودتان مراقب سلامتی خودتان باشید.

انتقام عزیززاده افزود: مردان به علت خصوصیات جنسیتی، رفتاری و شغلی و توجه کمتر به سلامتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر و غیرواگیر هستند.

وی بیان کرد: طول عمر زنان 3 تا 4 سال بیشتر از مردان است و متوسط عمر در مردان به 70 و در زنان به 73 سال رسیده است.

عزیززاده اضافه کرد: عوامل شغلی و محیطی مانند مصرف دخانیات، اعتیاد، چاقی، بی‌تحرکی، استرس شغلی، رفتارهای پرخطر، سوانح و حوادث، بیماری‎های قلب، عروق و فشار خون بالا در این امر تاثیر بسزایی دارد.

کارشناس پیشگیری شبکه بهداشت دیلم تصریح کرد: منظور از داشتن تحرک بدنی یعنی فعالیت بدنی منظم به صورت 3 روز در هفته و هر روز به مدت 30 تا 45 دقیقه است.

وی تغذیه مناسب مثل استفاده از میوه‌جات و سبزیجات تازه، استفاده از چهار گروه اصلی غذایی در برنامه غذایی و عدم پرخوری را از عوامل پیشگیری از بروز چاقی دانست.

عزیززاده عدم استعمال دخانیات، دوری از استرس، فعالیت اجتماعی و چکاب‎های منظم را از دیگر عوامل پیشگیری از بروز بیماری‎های پرخطر مثل سرطان‎های پروستات و مثانه و بیمارهای قلبی عروقی در مردان دانست.

دانش‌آموزان دیلمی با نصب تراکت‎ها و نوشته‎هایی هفته ملی سلامت مردان ایرانی را گرامی داشتند.

در پایان با حضور مدیر آموزش و پرورش و رئیس اداره ورزش و جوانان در مصلای نماز جمعه به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان جوایزی از سوی شبکه بهداشت اهدا شد.

این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و اورژانس 115 دیلم برگزار شد.
برچسب ها: همایش ، بوشهر ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.