یك كارشناس مسائل سیاسی اعتقاد دارد كه تیم مذاكره كننده ایرانی باید در مذاكرات آلماتی قزاقستان ابتكار عمل را به دست گیرد و دست غربی ها بخصوص آمریكایی ها را در مسائل داخلی و منطقه ای قطع كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دكتر ' محمد كرمی راد ' روز سه شنبه افزود: تیم ایرانی باید در این مذاكرات با گروه 1+5 بتواند در یك پیچ تاریخی مهم، امتیازات خوبی در مقوله های ژئوپولتیك و گفتمانی كسب كند ودر صورت كسب این مهم، ادامه تحریم ها و دخالت در انتخابات یازدهمین دوه انتخابات ریاست جمهوری ایران برای كشورهای غربی سخت خواهد شد و این مهم جزء با درایت و مدیریت تیم مذاكره كننده ایرانی محقق نخواهد شد.

كرمی راد در ادامه به تدوام رفتارهای دوگانه غربی ها با كشورمان در ماه های گذشته اشاره كرد و گفت: این كشورها در حالی پیشنهاد مذاكره با ایران را ارائه می دهند كه در هشت ماه وقفه در مذاكرات، 9 تحریم كه آخرین آن ها در حوزه كالا و نفت بوده است را علیه ایران وضع كرده اند. از سوی دیگر در این هشت ماه، كشورمان علاوه بر هماهنگ كردن اقدامات خود با آژانس هسته ای، پیشرفت های زیادی نیز در حوزه های مختلف كسب كرده است.

وی با بیان اینكه پیش بینی می شود در مذاكرات آلماتی سیاست 'برد برد'ی در كار نباشد، گفت: به احتمال زیاد، این مذاكرات نیز ادامه مذاكرات قبلی ایران با گروه 1+5 باشد.

این كارشناس مسائل سیاسی كه سابقه عضویت در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را در كارنامه خود دارد، گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت كه نتیجه و برآیند این مذاكرات هر چه كه باشد، نباید تاثیری در اراده پولادین و ولایت مداری ملت ایران داشته باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه مذاكرات آلماتی به سمتی پیش رود كه ظرف یك سال یا دو سال آینده، حقانیت هسته ای ایران در جهان به رسمیت شناخته شود و تمامی نقشه های دروغین رسانه ای دشمنان نظام در این زمینه خنثی شود/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.