تولید نهال شناسه دار در استان چهارمحال و بختیاری، امسال، با افزایش 2 برابری، به 350 هزار اصله رسید.

مدیر باغبانی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد  گفت: امسال، 350 هزار اصله نهال شناسه دار، با هدف کنترل بیماری های خاکزی، ویروسی و باکتریایی در باغات و افزایش کیفیت و میزان محصولات باغی، در این استان تولید شده که نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش یافته است.

حمیدرضا منصوری افزود: این نهال ها شامل؛ گردو، بادام، هلو، زردآلو، آلبالو، گیلاس، به، گلابی، آلو و میوه های سردسیری است که برای تولید این نهال ها، یک میلیارد ریال هزینه شده است.

منصوری گفت: تمامي نهال های توزيعي، داراي گواهي بهداشت و برچسب شناسه نهال از كميته فني نهال استان چهارمحال و بختیاری هستند كه به صورت نهال يارانه دار و با نظارت اداره کل جهادکشاورزی استان، در اختيار متقاضيان قرار مي گيرند.

وی گفت: پیش بینی می شود؛ امسال، با تأمین تعداد 300 هزار اصله نهال از سایر استانها، نزدیک به 650 هزار اصله نهال، بر اساس شرایط اقلیمی و نیاز مردم و باغداران، در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شود.

مدیر باغبانی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تأكيد كرد: با وجود قرنطينه نسبت به بعضي از بيماري هاي مهم و خطرناک درختان ميوه، متقاضيان، از خريد نهال هاي بدون شناسه و از جايگاههايي كه فاقد مجوز هستند، جداً خودداري نموده و نهال مورد نیاز خود را از مراكز توزيع نهال سازمان جهادكشاورزي در سراسر استان تأمین نمایند.

منصوری، با اشاره به فعالیت 4 نهالستان در استان چهارمحال و بختیاری افزود: پارسال 180 هزار اصله نهال در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

گفتني است: توزيع نهال از اسفندماه جاری آغاز و با توجه به شرايط اقليمي استان چهارمحال و بختیاری، در برخي نواحي، تا نيمه اول فروردين ماه سال آينده ( 1392 ) ادامه دارد.

حدود 278 هزار هکتار از وسعت یک میلیون و 460 هزار هکتاری استان چهارمحال و بختیاری را اراضی کشاورزی و 140 هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.