گلدهی درختان انبه در هرمزگان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعابسمدیر باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: 2 هزار و 800 هکتار از اراضی استان به باغ های انبه اختصاص داده شده است.

سید امیر حمزه بهاری افزود: سالانه بیش از 15 هزار تن انبه در استان تولید میشود.

وی تصریح کرد: بیشترین باغ های انبه در شهرستانهای میناب،رودان،بندرعباس و جاسک است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: شرایط اقلیمی استان در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس برای کشت و پرورش میوه های گرمسیری و انبه بسیار مناسب است

بهاری با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی درختان انبه افزود: به دلیل خسارتهای زیاد در اثر طوفان و تگرگ در سالهای گذشته و با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستورالعمل بیمه درختان انبه ابلاغ شده است و در این طرح درختان انبه بر اساس میزان تولید و سن و بصورت تک درختی بیمه می گردند.

وی با بیان اینکه این درختان در مقابل سرما ، گرما و باد گرم ، تگرگ ، سیل و بارانهای سیل آسا ، زلزله و طوفان و بارندگی در زمان تلقیح گل بیمه می شوند تصریح کرد: کشاورزان تا پایان اسفند مهلت دارند برای انعقاد قرارداد بیمه به کارگزاران بیمه گر شهرستان خود مراجعه کنند.

انبه میوه ای گرمسیری است و یکی از منابع غنی ویتامین آ است همچنین دارای مقادیر کافی ویتامینهای C, B ، پتاسیم ،کلسیم و آهن است .

از میوه نارس انبه برای تهیه ترشی استفاده میشود و میوه رسیده آن نیز طعمی شبیه مخلوطی از هلو و آناناس داشته و این میوه آبدار و شیرین گرمسیری که به سلطان میوه های آسیایی معروف است طرفداران بسیاری دارد.

گلدهی انبه از اسفند آغاز میشود و تا فروردین ادامه دارد و برداشت محصول انبه از خرداد آغاز می شود./س

برچسب ها: گلدهی ، انبه ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.