به منظور پاسداشت از خدمات مسعود جعفری جوزانی کارگردان برجسته ایران بزرگداشتی همزمان با سومین جشنواره فیلم کوتاه حسنات در اصفهان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات که از یازدهم تا چهاردهم اسفند ماه دراصفهان برگزار می شود به پاس ارج نهادن به سالها فعالیت هنری این هنرمند گرانمایه بزرگداشتی نیز برای این کارگردان مشهور سینما برپا می شود .

مسعود جعفری جوزانی فعالیت سینمایی را با كارگردانی فیلم‌های كوتاه آغاز كرد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌‌توان به مجوز تدریس مادام‌العمر در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسكو، تدریس در دانشگاه‌های كشور و مدیریت موسسه «جوزان فیلم» اشاره داشت.

وی در سال 64 فیلم جاده‌های سرد را كارگردانی كرد و یك سال بعد شیر سنگی را مقابل دوربین برد و پس از آن در مسیر تندباد، یك مرد یك خرس، دل و دشنه و بلوغ را کارگردانی کرد. شاید جالب باشد بدانید كه در مجموعه پرطرفدار «شهر موش‌ها»، وی مشاور هنری بوده است.

مسعود جعفری جوزانی همچنین نویسندگی فیلمنامه های چشم‌هایش، بلوغ، دل و دشنه، یك مرد یك خرس، سایه خیال، در مسیر تندباد، شیر سنگی را نیز برعهده داشته است.

این کارگردان برجسته ایرانی در مقام تهیه‌كنندگی فیلم‌های شیرسنگی، سایه خیال، یك مرد یك خرس، دل و دشنه، بلوغ، غروب شد بیا، همخانه و ناصرالدین شاه آكتور سینما را هم در کارنامه خود دارد. وی همچنین نویسندگی و کارگردانی سریال فاخر و بیادماندنی «در چشم باد» را هم برعهده داشته است.

گفتنی است مسعود جعفری‌جوزانی در 18 آذرماه سال 1327 در شهر ملایر استان همدان به دنیا آمد. وی دارای مدرك كارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسكو است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.