مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
پليس انگليس اعلام كرده كه اتهامات وارد شده بر يكي از اعضاي بالارده حزب حاكم "ليبرال دموكرات" آن كشور را بررسي مي كند.
سرگئي ريابکوف معاون وزير امور خارجه روسيه از طرف هاي مربوطه خواست در مذاکرات آتي هسته اي ايران در آلماتي "اراده سياسي" نشان دهند.
خبرگزاري "رويترز" در گزارشي پيرامون مذاكرات امروز نمايندگان كشورمان با قدرتهاي جهاني در آلماتي اظهار داشته كه به احتمال زياد قدرتهاي غربي خواهان ارائه پيشنهادات جديدي به ايران هستند.
در حالي كه امروز دور جديد مذاكرات نمايندگان جمهوري اسلامي ايران با 1+5 بر سر فعاليت هسته اي كشورمان آغاز شده است، گروهي از سناتورهاي آمريكائي با سوء نيت در روند مذاكرات از اتحاديه اروپا خواسته اند تا تحريم هاي عليه ايران را تشديد نمايند.
محمدكامل عمرو وزيرامورخارجه مصر ايران را قدرتي منطقه اي دانست.
"جك استراو" وزير امور خارجه پيشين انگليس در مقاله جديد خود كه در روزنامه "ديلي تلگراف" منتشر شده است اذعان نموده كه حتي فكر حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي كشورمان نيز احمقانه است و اذعان نموده كه ايرانيان در طول تاريخ نسبت به مداخلات كشورهاي غربي در امور داخلي شان خاطره خوبي نداشته اند.
رسانه هاي منطق از ابه تعويق افتادن سفر وليد المعلم وزير امورخارجه سوريه به ايران خبر دادند.
ايران اعلام کرد در مذاکرات با گروه 1+5 بسته اي شامل پيشنهاداتي عملي و جديد ارائه مي کند.
خبرگزاري "آسوشيتدپرس" از احتمال ارائه پيشنهاد جديد قدرتهاي غربي به كشورمان در زمينه كاهش تحريم هاي ضد ايراني وضع شده در جريان دور جديد مذاكرات هسته اي كه در آلماتي قزاقستان در حال انجام است خبر داده است.
دبيرکل جنبش «فتح انقلابي» در رام الله رژيم صهيونيستي را به آغاز جنگ جديدي عليه فلسطيني ها متهم کرد.
دخالت های فرانسه در کشور مالی باعث برجای گذاشتن تلفات جانی بسیار برای مالی و بیش از 100 میلیون یورو برای فرانسه شد.
"حسين موسويان" یکی از اعضای اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مقاله جديد خود تحت عنوان "آنچه كري بايستي در مورد ايران بداند" كه در نشريه "فايننشال تايمز" منتشر شده، از غرب مي خواهد که دست از تهديد و موضع گيري دوگانه در قبال جمهوري اسلامي ايران بردارند.
نماينده حزب كنگره ملي حاكم در سودان از كشته شدن دستكم 500 نفر و زخمي شدن 865 نفر ديگر در درگيري بر سر يك معدن طلا در منطقه دارفور در غرب اين كشور از آغاز ماه ژانويه سال جاري خبر داد كه در جريان آن دهها روستا نيز در آتش سوخته و هزاران نفر آواره شده اند.
گروههاي مسلح تروريست يک بمب در کنار مسجد بزرگ اموي منفجر کردند .
شبكه اسكاي نيوز از تكذيب خبر پرتاب موشك گروه هاي مقاومت به اراضي اشغالي از سوي حكومت فلسطين در غزه خبر داد.
هفدهمين دور انتخابات پارلماني ايتاليا همچون زلزله اي صحنه سياسي ايتاليا را دگرگون کرد.
مايکل مان سخنگوي کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پس از پايان دور نخست گفتگوها در آلماتي در مصاحبه با خبرگزاري شين‌هوا از پيشرفت هايي در مذاکرات خبر داد.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا از پرداختن به موضوع هسته اي ايران وبحران سوريه در ديدار خود با سرگئي لاوروف خبر داد.
رژيم صهيونيستي سه شنبه در پاسخ به شليک موشگ گراد به شهر عسقلان در جنوب فلسطين اشغالي گذرگاه کرم ابوسالم را در شرق رفح بست.
آرگو فيلم تبليغاتي هاليوود اسرائيلي و تلاشي ماهرانه براي شستشوي مغزي مردم آمريكا و درك ايران به عنوان يك دشمن است.
حدود يك سوم جمعيت انگليس (31%) در حدود 15 ميليون نفر به دليل شرايط بداقتصادي قادر به پس انداز براي آينده خود نيستند. اين در حاليست كه 8 ميليون نفر از بزرگسالان (17%) هيچ گونه پس اندازي به نام خود ندارند.
يك منبع نزديك به تيم مذاكره كنندگان ايران در مذاكرات آلماتي بسته شدن سايت فردو در مقابل لغو تحريم هاي اقتصادي بين المللي را بعيد دانست.
نژادپرستي عليه اعراب در فلسطين اشغالي روز به روز شدت بيشتري به خود مي گيرد.
سياستمدار ترک تاکيد کرد هر روز تعداد زيادي کاميون حامل تسليحات از ترکيه به ستيزه جويان سوريه فرستاده مي شود.
نيروهاي ارتش سوريه در ريف دمشق و ديگر مناطق اين کشور از جمله حماه، حمص و حلب با تروريست ها درگيري شدند و پيشرفت هاي زيادي به دست آوردند.
وزير امور خارجه اوکراين اعلام کرد پزشکان آلماني دوم ماه مارس به منظور مداواي يوليا تيموشنکو نخست وزير پيشين و زنداني اوکراين به اين کشور سفر مي کنند.
در انفجار خودرو بمب گذاري شده در شمال بغداد 4 نفر کشته و 15 نفر زخمي شدند .
يکي از روزنامه‌هاي چاپ تونس اطلاعات جديدي را درباره شبکه‌هاي جذب جوانان تونسي و اعزام آنها به سوريه براي جنگ با نظام سوريه منتشر کرد .


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار