در نسخه جدید پزشک خانواده مدیریت منابع مالی به طور کامل به تیم پزشک خانواده سپرده شد به طوری که در نسخه قبلی این مدیریت در دست سازمان های وزارت بهداشت بود.

دکتر محمد شریعتی، رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: نسخ جدید پزشک خانواده با همکاری استانهای مجری مثل قزوین و یزد نهایی خواهد شد و به عنوان استانهای مجری نقش تعیین کننده ای در تدوین نسخه ویژه استان خود  خواهند داشت.

وی گفت: مهمترین تغییر در نسخه جدید این است که طوری برنامه طراحی شود که با  منابع موجود کشور قابل اجرا باشد به طوریکه مدیریت منابع به طور همزمان به تیم پزشک خانواده داده می شود در حالی که در نسخه قبلی منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر بوده است.

شریعتی در پاسخ  به این سوال که برخی از ماماها از این که وظایف تعریف شده برای آنها در برنامه ریزی خانواده در شان یک ماما نیست عنوان کرد: ما در این برنامه نیاز به یک ستاد پزشک داشتیم که تصمیم گرفته شد که علاوه بر فعالیت ماماها در زمینه بر امنیت مادران و کودکان به ارائه خدمات دیگر هم بپردازند.

وی با تاکید بر این که آمار فارغ  التحصیلان بیکار مامایی در کشور زیاد است خاطرنشان کرد: ما در این برنامه توانستیم برخي از ماماهای بیکار را شاغل کنیم و گله مندی و اعتراض برخی در خصوص وظایف ماما در برنامه پزشکی خانواده به این دلیل بوده که این افراد خود دارای سمت و سطح جایگاه مامایی در حوزه مامایی بودند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
سلام فکری به حال استخدام نیروهای باسابقه 8سال به بالای طرح پزشک خانواده که در قالب مامایی ازمایشگاه پرستاری.رادیولوزی.پزشکی ...انجام وظیفه می کنند بکنید متشکرم