رئیس سازمان دامپزشكی كشور گفت: تمامی كشتارگاههای طیور در كشور صنعتی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محسن دستور امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل افزود: 220 واحد كشتارگاه طیور در سطح كشور وجود دارد كه تمامی این كشتارگاه ها صنعتی است.

وی به وجود تعداد 64 واحد كشتارگاه صنعتی دام در كشور اشاره كرد و گفت: 50 واحد از كشتارگاه ها نیز در حال تبدیل به كشتارگاه صنعتی است.

دستور با اشاره به واكسیناسیون دام های سنگین در خصوص جلوگیری از بیماری سل گاوی افزود: سالانه بیش از یك میلیون مورد تست بیماری سل گاوی در كشور انجام می شود.

وی گفت: در صورت تشخیص وجود بیماری سل گاوی در دام ها لاشه های بیمار از كشتارگاه ضبط شده و 75 درصد از بهای دام به صاحبان آن به عنوان غرامت پرداخت می شود.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور همچنین افزود: سالانه بیش از 40 میلیارد ریال بابت غرامت بهای دام های مبتلا به سل گاوی كه در كشتارگاه ضبط می شود به صاحبان آن پرداخت می شود.

دستور در ادامه از طراحی سامانه پایش و مراقبت از بیماری های آبزیان در سازمان دامپزشكی كشور خبر داد و گفت: در بحث طیور این سامانه طراحی و از ابتدای امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت : در بخش آبزیان نیز این سامانه از اوایل سال 92 در سازمان دامپزشكی مستقر و كل استان ها را تحت پوشش قرار خواهد داد../س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.