معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان‌های کشور سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمید محمدی  در مراسم پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پسران مقطع شکوفهها در رواق دارالهدایه حرم رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان سرمایهگذاری با حمایت دولت در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: این اعتبار در زمینه ایجاد و تامین زیرساختهای آموزش و ترویج قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی و جشنوارههای مختلف قرآنی سرمایهگذاری شده است.

 

این مسئول ادامه داد: خراسانرضوی، ‌اصفهان، خوزستان و آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشرو در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور هستند.

 

محمدی تصریح کرد: برای سال آینده چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از بودجه عمومی دولت برای توسعه زیرساخت‌های ترویج فرهنگ قرآنی پیشنهاد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: با کمک دولت تا سه سال آینده به خواسته مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون قرآن‌آموز دست خواهیم یافت.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده نهادهایی نظیر اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، آموزش‌ عالی و دانشگاه‌ها در زمینه برنامه‌های قرآنی در کشور پیشتاز هستند/س

برچسب ها: توسعه ، فرهنگ ، قرآنی ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.