جمعي از فعالان حقوق بشري و حاميان كنترل مبادلات تسليحاتي با ارسال نامه به "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا از وي خواستند تا در با شركت در مذاكرات پيش رو در زمينه مبادلات تسليحاتي در سازمان ملل متحد كه در ماه آينده برگزار خواهد شد از اعمال كنترل جدي تر در اين مورد حمايت نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، اين گروه از فعالان حقوق بشري در نامه خود از اوباما خواسته اند تا كمك نمايد كه نقاط ضعف موجود در قوانين فروش بين المللي سلاح برطرف شوند.

اين فعالان در نامه خود به كشته شدن يك نفر در هر دقيقه بر اثر تيراندازي در تمامي كشورهاي جهان اشاره كرده اند و اظهار داشته كه پيمان جديدي براي جلوگيري از مبادلات غير قانوني سلاح كه به گسترش خشونت و جنگ مي انجامد مورد نياز است. 

اين فعالان در ادامه نامه خود افزوده اند "آمريكا بعنوان اصلي ترين كشور عرضه كننده اسلحه، مسئوليت ويژه اي در تامين رهبري لازم براي دستيابي به معياري مطلوب در جهت مبادلات تسليحاتي است. پيمان مبادلات تسليحاتي مي تواند ابزاري موثر براي كاهش آسيب هاي وارده از سوي مبادلات غير مسئولانه اسلحه در سطح بين المللي بر انسانهاي بيگناه باشد." 


برچسب ها: اوباما ، نامه ، فعالان ، حقوق بشر ، obama ، letter
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار