طرح توسعه ميادين نفتي سروستان و سعادت آباد استان فارس با ظرفيت توليد فعال روزانه 15 هزار بشكه نفت، كه جزء طرح‌هاي مهر ماندگار محسوب مي‌شود با حضور رئيس‌جمهور به طور رسمي راه‌اندازي و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اعزامي به استان فارس ، طرح توسعه ميادين نفتي سروستان و سعادت آباد استان فارس با ظرفيت توليد فعال روزانه 15 هزار بشكه نفت، كه جزء طرح‌هاي مهر ماندگار محسوب مي‌شود با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور به طور رسمي راه‌اندازي و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

این میدان‌های نفتی با تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت روزانه معادل یک میلیون و 500 هزار دلار درآمد عاید کشور می‌کنند.

برای راه‌اندازی و توسعه این طرح، 800 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و 1700 نفر به صورت غیرمستقیم در کارگاه‌های سازندگان ساخت قطعات داخل کشور فعالیت داشته‌اند.

توسعه 4 میدان نفتی واقع در مناطق مرکزی ایران در قالب طرح‌های مهر ماندگار انجام شده است.

طرح‌های مهر ماندگار به عنوان یکی از رویکردهای توسعه‌گرایی با هدف شتاب بخشی به خدمت‌رسانی از سال گذشته در کشور اجرایی و 26 پروژه نیز در قالب مهر ماندگار در شرکت ملی نفت ایران تعریف شده است که تا خرداد 1392 این پروژه‌ها با استانداردهای کیفی و کمّی به بهره‌برداری می‌رسد.

 بر اساس برنامه، اجرای طرح تولید زودهنگام از میدان نفتی خشت، توسعه میدان‌های نفتی پایدار و پایدار غرب كنگستان، تولید زودهنگام میدان‌های نفتی سروستان و سعادت‌آباد، و توسعه میدان نفتی آبان، از طرح‌های مهرماندگار است که در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بوده است.

میدان‌های سروستان و سعادت‌آباد در فهرست میدان‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران قرار دارند که همسو با توسعه این میدان‌ها تاکنون 10 حلقه چاه در سروستان و سعادت‌آباد حفاری و دو حلقه چاه دیگر برای تزریق ایجاد شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احمدی نژاد ، مجلس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار