مجتمع گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای به روش هیدروپونیک پرتوی در شهرستان شبستر ، با هزینه کرد 4 میلیارد و 360 میلیون ریال ، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در حاشیه افتتاح این واحدگفت: برای احداث این مجتمع گلخانه ای ،1 میلیارد و 360 میلیون ریال از محل تسهیلات دولتی و میزان 3 میلیارد ریال نیز به صورت آورده شخصی هزینه شده است.

مصباحی شبستری با بیان اینکه با بهره برداری از این مجتمع گلخانه ای ، 5 نفر به صورت مستقیم از مزایای اشتغال دایم برخوردار شده اند افزود: از محل این واحد گلخانه ای 3 خانوار بهره مند شده اند.

وی افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح ، استفاده حداکثری از سطح مورد کشت ، حذف آفات و امراض و قارچها در پی حذف خاک از بستر کشت ، حذف تمامی علف های هرز ، صرفه جویی قابل توجه در نیروی کار به دلیل عدم نیاز به عملیات زراعی آماده سازی خاک قبل از کشت و همچنین وجین و استفاده از سموم ، صرفه جویی در مصرف آب و مواد غذایی و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها و آلودگی کمتر محیط زیست در اثر باز چرخش مواد غذایی و کودها در سیستم از مزایای کشت هیدروپونیک می باشد.

گفتنی است: در روش هیدروپونیک گیاهان در بسترهایی مانند پرلیت، کوکوپیت، پیت ماس، پشم سنگ رشد کرده و مواد غذایی به صورت محلول در آب در اختیار گیاه قرار می گیرد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.