وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:اولین دانشگاه ورزش در کشور به زودی در شهر مشهد راه اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجمع عمومی انتخابات فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: فعالیت های زیادی در خصوص ورزش و بهره مندی از قهرمانان صورت گرفته و بعد از این که این قهرمانان ورزشی وارد دانشگاه می شوند باید بررسی شود که با توجه به رشته قهرمانی خود در دانشگاه به تحصیل ادامه دهند.

وی افزود: روندی که هم اکنون در دنیا وجود دارد این است که دانشگاه هایی تحت عنوان دانشگاه ورزش در کشورهای مختلف وجود دارد تا قهرمانان کشوری در این دانشگاه ها به تحصیل ادامه دهند.

دانشجو تصریح کرد: اگر دانشگاه های کشور ما به این سمت حرکت کنند می توان بیان کرد که دانشگاهی در کشور وجود دارد در خصوص ورزش وظیفه خود را دانسته و در آن دانشگاه استعداد یابی قهرمانان و سایر دانشجویان صورت می گیرد.

وی با بیان به همکاری فدراسیون ملی ورزش و دانشگاه ها اظهار داشت: همکاری بین فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و آموزش و پرورش باید تنگاتنگ باشد تا در این دانشگاه ها قهرمانانی با شاخص های پهلوانی تربیت شود.

وی اظهار داشت: ما نیازمند کمک کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و فدراسیون های مختلف ورزشی هستیم تا ساز و کار قهرمان پروری را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی اولین دانشگاه ورزش در کشور اظهار داشت: اولین دانشگاه ورزش در کشور با کسب مجوز به زودی در مشهد راه اندازی می شود تا در این دانشگاه بتوانیم استعداد یابی و پرورش استعداد های ورزشی را داشته باشیم که البته ادارات کل تربیت بدنی استان ها و شهرستان ها در این زمینه به ما کمک می کنند .

وی اظهار داشت: شاخص اصلی جامعه ورزشی پاک و جوان بودن آن است تا کوچکترین انحرافی در آن دیده نشود.

وی با بیان این مطلب که حرف هایی در زمینه ورزش و دانشگاه زده می شود که در شان دانشگاه نیست اظهار داشت: حرف هايی در زمینه ورزش و دانشگاه زده می شود که در شان ورزش و دانشگاه نیست چنانچه اگر کوچکترین انحرافی در این زمینه دیده شود باید به آن توجه و مورد بررسی قرار گیرد .

وی اظهار داشت: شان دانشگاه ، شان انتقال فرهنگی و علم است و باید در این زمینه با همدلی  فعالیت ها صورت گیرد.

دانشجو اظهار داشت: یک رقابت سالم باید در بین دانشگاه ها و امور ورزشی صورت گیرد تا رابطه تنگاتنگی بین دانشگاه  و ورزش صورت گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار