دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما برای گذر از تحریم‌ها و خنثی کردن این عرصه باید در میدان جنگ تمام عیار حاضر باشیم و سعی کنیم همان‌گونه که در دفاع مقدس بر دشمن غلبه کردیم در این عرصه نیز دشمن را به شکست وادار کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محسن رضایی دیروز در دیدار مردم اردبیل در افزود: این یارانه باید از ابتدای فصل کشت به کشاورزان پرداخت شود که قطعاً فرمول آن را که عدد مشخصی است بعداً اعلام می‌کنند تا براساس آن یارانه محاسبه شده و پرداخت شود.

یادگار دوران دفاع مقدس گفت: بخشی از این یارانه باید با درصد پایین سود بانکی به کشاورزان پرداخت شود و نیمی دیگر نیز به صورت بلاعوض در اختیار آنها قرار گیرد که در حقیقت یک یارانه قرض‌الحسنه جبرانی باشد.

رضایی افزود: ما تنها با تکیه بر توانمندی‌های خود به ویژه بخش کشاورزی می‌توانیم در مقابله با تحریم درخشش داشته باشیم و گر نه با اتکا به نفس و تحریم‌هایی که دشمن در این زمینه برای ما دست و پا کرده است، نمی‌توانیم به سلامت از مشکلات عبور کنیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با برشمردن نحوه توزیع این یارانه خاطر نشان کرد: بخشی از یارانه برای مکانیزه کردن بخش کشاورزی، بخش دیگر باید در مسایل پژوهشی و کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه کشاورزی، بخشی سهم بیمه کشاورزان، بخش دیگر به حوزه صنایع وابسته و تبدیلی اختصاص یافته و بخش دیگری نیز جذب بازاریابی در این حوزه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: به جای آن که میلیاردها دلار درآمد کشور صرف خرید بی‌کیفیت محصولات خارجی شود ما از این طریق می‌توانیم صرفه‌جویی را در واردات انجام دهیم و جلوی بسیاری از واردات محصولات بی‌کیفیت کشاورزی گرفته شود.

این فعال سیاسی در ادامه با اظهار تأسف از واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی با قیمت گزاف و خرید محصولات داخلی با قیمت ارزان یادآور شد: این امر قطعاً صدمه‌ای را به حوزه کشاورزی وارد می‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، گذشتن ، از ، تحریمها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.