رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: منسوجات هوشمند در تمام دنیا برای بهبود کیفیت ، تولیدات نساجی، کاربرد فراوانی دارد و می تواند زمینه ای برای همکاری متخصصان و صنعت گران حوزه های گوناگون باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علی رضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سمینار منسوجات هوشمند با بیان این مطلب افزود : دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه منسوجات هوشمند سابقه مطالعاتی خوبی دارد اما باید مسیری را طی کند تا تحقیقات و پژوهش ها به صنعت و تجاری سازی برسند.

رهایی با تاکید بر این که در دنیای امروز موضوع رقابت در فناوری کاملاً جدی است دانش ما باید بتواند به صورت مستمر فناوری تولید کند و نتیجه آن فناوری باید تسهیل و کاهش قیمت تولید و بهبود کیفیت محصولات باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان این که دانشگاه وظیفه خود می داند که پا به صنعت بگذارد و به مسئولان برای حل مشکلات تولید کمک کند اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه آموزش و پژوهش کشور مسیر زیادی را طی کرده است و می توان گفت: که آموزش تا حدودی تثبیت شده است اما در این حوزه هم اکنون با یک چالش جدی که آن توسعه پژوهش های کاربردی و هدفمند است مواجه هستیم.

رهایی در پایان با اشاره به اجرای پروژه های کلان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر خاطر نشان کرد: تعداد پروژه های ملی در این دانشگاه به 13 پروژه ارتقاء یافته است و به جرات می توان گفت: که دانشگاه امیر کبیر نسبت به مجریان طرح های دیگر طرح های خود را با قدرت بیشتری به پیش می برد و پروژه هایی را در اختیار دارد که هر کدام در صنعت خودشان از اثر گذاری بالایی برخوردار هستند./ح
برچسب ها: دانشگاه ، نساجی ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار