رییس انجمن تنیس روی میز جانبازان و معلولین با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور امسال گفت: سال آینده این رقابت ها در سه گروه بزرگسالان، جوانان و افراد با هوش میانه برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزش تنیس روی میز جانبازان و معلولین از جمله ورزش هایی است که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده و در چند سال گذشته بازیکنان ملی پوش این رشته ورزشی موفق به کسب رده های بالای در رنکینگ جهانی شده اند.

ملی پوشان ایران در آخرین رده بندی جهانی نسبت به سال های قبل صعود داشته اند و در رتبه های 14 تا 37 قرار گرفته اند. حضور موفق در بازی های پاراآسیایی 2010 گوانگجو و حضور یک نماینده تنیس روی میز معلولین در بازی های پارالمپیک 2012 لندن از جمله دلایل توجه بیشتر معلولین به این رشته ورزشی است.

در مسابقات قهرمانی تنیس روی میز معلولین کشور در سال 91 نیز 31 استان کشور نماینده داشتند و تنها یک استان در این رقابت ها حضور نداشت. با توجه به سقف تعیین شده برای هر استان بیش از 180 نفر در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند که اگر سقف نبود، شرکت کنندگان به مراتب بیشتر از این میزان بود.

رییس انجمن تنیس روی میز جانبازان و معلولین با بیان اینکه سال آینده مسابقات قهرمانی کشور در سه گروه بزرگسالان، جوانان و ورزشکاران با هوش میانه برگزار خواهد شد، افزود: پشتیوانه سازی برای تیم های ملی نخستین هدف این انجمن در سال های جاری است و بر این اساس مسابقات مستقل آنان سال آینده برگزار خواهدشد.

"مهدی آرمندنیا" با بیان اینکه امسال نیز از مسابقات قهرمانی کشور 12 استعداد جوان شناسائی شدند،افزود: آنان برای حضور در نخستین اردوی آمادگی برای حضور قدرتمند در دومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان مالزی دعوت شدند و هشت نفر پس از تست های روان حرکتی، جسمانی و روان شناختی برای حضور در مراحل بعدی اردوی های آمادگی انتخاب شدند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه های تنیس روی میز اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها نیز 9 باشگاه حضور داشتند که تمامی ملی پوشان در این باشگاه بازی کردند.

رییس انجمن تنیس روی میز جانبازان و معلولین حضور در سه دیدار تدارکاتی برون مرزی را از دیگر برنامه های سال آینده این انجمن دانست و گفت: در این دیدارها بازیکنان جوان و بزرگسال برای آمادگی حضور در پاراآسیایی جوانان مالزی و پاراآسیایی کره جنوبی به میدان می روند تا به مرز آمادگی کامل برسند.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان که سال 2009 در توکیو برگزار شد، در گروه مردان با دو نماینده حضور داشتیم، گفت: برای دومین دوره این رقابت ها پیش بینی اعزام 14 نفر هشت آقا و شش خانم را داریم و موافقت فدراسیون با این اعزام نشان از توجه مسئولین به این رشته ورزشی است.

آرمندنیا در پایان از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برای حمایت از این رشته ورزشی که باعث افزایش مدال آوری و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین در میادین آسیایی، جهانی و پارالمپیک شده است، تشکر نمود./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار