مدیرگروه بیماری های مركز بهداشت خوزستان گفت: بیماری های ریوی و قلبی و عروقی به دلیل مشكلات شغلی و مصرف سیگار و دخانیات در مردان بیشتر بروز می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،دكتر 'شكراله سلمان‌زاده' اظهار داشت: فرهنگ جامعه به گونه‌ای است كه سیگار و الكل بیشتر توسط مردان مصرف می‌شود و همین موضوع موجب استعداد بیشتر مردان در ابتلا به سكته‌های قلبی و مغزی است.

وی افزود: تغییرات هورمونی در مردان نیز در بروز این بیماری‌ها موثر است.

سلمان‌زاده تصریح كرد: مشكلات مربوط به پروستان نیز از بیماری‌های خاص مردان است و بیشتر افراد بالای 50 سال به بزرگی پروستان دچار می‌شوند.

مدیر گروه بیماری های مركز بهداشت خوزستان ادامه داد: در این بیماران، جریان ادرار كاهش یافته و هنگام دفع ادرار مشكل ایجاد می‌شود.

وی گفت: برخی مردان نیز پروستات دچار مشكلات بدخیم می‌شودكه باید به این موارد رسیدگی كرد.

سلمان زاده اضافه كرد: مراجعه به‌هنگام به پزشك می‌تواند تا حد زیادی از مشكلات بدخیم پروستان پیشگیری كند و در مجموع یك‌سوم بیماران پروستات درمان می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌شود در صوردت مشاهده هر مورد مشكوك به پزشك مراجعه شود.

مدیرگروه بیماری‌های مركز بهداشت خوزستان اظهارداشت: همچنین با توجه به این‌كه بیماری‌های ریوی در مردان بیشتر است، در صورت وجود خلط خونی، تنگی نفس و مشكلات مشابه باید به پزشك مراجعه شود.

وی ادامه داد: باید به مردان آموزش داده شود كه به سلامت خود بیشتر توجه كنند و در این آموزش‌ها باید ترك سیگار و مواد دخانی مورد تاكید قرار گیرد./س
برچسب ها: بیماری ، قلبی ، مردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.