کارگاه بین المللی پیشگیری از مصرف مواد محرک در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، هدف از برگزاری این کارگاه تدوین راه حل ها و برنامه های جامع کشوری در زمینه پیشگیری از مصرف مواد محرک و ارائه آن به دستگاه های مختلف کشور است.

رئیس برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به اینکه پیشگیری در این زمینه باید از سنین پایین شروع شود توجه ویژه این کارگاه بر روی قشر جوان و نوجوان کشور است.

دکتر افشاری با بیان اینکه در این کارگاه اساتید داخلی و خارجی و نمایندگان یونیسف و کارشناسان بهداشت روان دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور دارند افزود: در این کارگاه کارشناسان بهداشت روان در زمینه پیشگیری از مصرف مواد محرک و چگونگی اجرای آن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور آموزش می بینند.

وی همچنین گفت: به دلیل روند رو به افزایش مصرف شیشه در بین جوانان و نوجوانان کشور، این کارگاه به صورت ویژه به پیشگیری از مصرف شیشه می پردازد و در این راستا همایش ها و جلسات خبرگان متعددی پیش بینی شده است که در 6 ماه آینده برگزار خواهد شد.

دکتر افشاری افزود: برنامه های تدوین شده در این کارگاه تا 6 ماه آینده نهایی و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش و صدا و سیما در کل کشور اجرا خواهد شد.

این کارگاه با همکاری وزارت بهداشت، یونیسف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت سه روز برگزار می شود./س

برچسب ها: پیشگیری ، کارگاه ، مواد ، محرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.