از هر 150 نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه یک نفر به عنوان استاد نمونه انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ مهدی ایرانمنش، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیات های امناء و هیات های ممیزه وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: هر ساله مراسم نکو داشت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها تحت عنوان اساتید نمونه کشوری در نیمه اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز بزرگداشت شهید مطهری برگزار می شود که البته این مراسم با حضور رئیس جمهور بوده که از اساتید نمونه کشوری تقدیر می شود.

وی افزود: آنچه مهم است فرآیند و روند انتخاب این افراد نمونه کشور است که بر اساس دستور العملی که هر ساله هم مورد بازنگری و اصلاحات قرار می گیرد و بر روی سایت وزارت علوم قرار دارد چنانچه به صورت رسمی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

ایرانمنش تصریح کرد: یکی از این دستور العمل ها بحث مدت زمان شاغل بودن اساتید است که بر اساس این آیین نامه اعضای هیئت علمی رسمی که حداقل 5 سال به صورت تمام وقت در دانشگاه ها شاغل باشند می توانند در این فرآیند شرکت کنند البته وقتی می گویم اعضای هیئت علمی شامل اساتید، دانشیار، استادیار، مربی می شود که البته به ترتیب باید دارای امتیاز 210، 185، 165 و 150 امتیاز باشند.

وی تصریح کرد: به ازای هر 150 نفر یک نفر به عنوان اعضای هیئت علمی معرفی می شوند که البته دانشگاه های برتر همچون دانشگاه تهران می تواند 4 نفر را معرفی کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار