رئيس‌جمهور با بيان اينكه هر ملتی که بخواهد جایگاه شایسته‌ای در دنیا داشته باشه باید جایگاه خود در ارتباطات را تثبیت کند، گفت:‌ محمدحسن نامی از متخصصین مسلط حوزه ارتباطات و فضای مجازی بوده و در دوران مقدس فداکارانه حاضر شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) در صحن علني مجلس و در دفاع از محمدحسن نامي وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: مسئله ارتباطات و فضای مجازی امروز مهمترین مسئله در فضای دانش و ارتباطات است.

وی ادامه داد: با حضور انسان در فضای مجازی، جهانی به مراتب بزرگتر از جهان فعلی به روی بشر گشوده شده است، جهانی که هنوز ابعاد آن به طور کامل شناخته نشده است.

رئیس‌جمهور افزود: ظرفیت فضای مجازی و دنیای ارتباطات این امکان را فراهم می‌کند که استعدادهای گوناگون انسان شکوفا و همه محدودیت‌ها در ارتباطات برداشته شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما در استفاده از فضای مجازی در ابتدای راه هستیم البته دیگران قبل از ما پا به این فضا گذاشته‌اند و فرصت‌های فراوانی برای خود ایجاد کرده‌اند اما برای ما هم فرصت همچنان باقی است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به لحاظ تکنولوژی، اندیشه و نرم‌افزار سرعت پیشرفت بسیار بالاست و لحظه لحظه شاهد دستاوردهای جدید و شگرفی هستیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: فضای مجازی شرایطی را بوجود می‌آورد که انسان بتواند از توانایی‌های عظیم خود برای پیشبرد امور و ساختن جهانی بهتر و سعادتمند استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت ارتباطات در کشورمان گفت: در کشور ما خوشبختانه هم در حوزه ارتباطات و هم در حوزه فضای مجازی کارهای بسیار خوبی انجام شده و در دست انجام است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در حوزه ارتباطات در شش هفت سال قبل فراموش نمی‌کنیم که در چه شرایطی بودیم. علی‌رغم زحمات فراوانی که بعد از انقلاب انجام شده است اما به لحاظ ارتباطی شرایط ما با مطلوب بسیار فاصله داشت. 

احمدی‌نژاد افزود: امروز ضریب نفوذ تلفن ثابت، همراه، شبکه ارتباطی، استفاده از ظرفیت‌های ارتباطات تقریبا در تمام کشور هم شناخته شده و هم مورد استفاده است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی هم دانشمندان و جوانان متخصص در تولید نرم‌افزار و تولید محتوا ورود و دراستفاده از این ظرفیت‌ها گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: فضای مجازی و حوزه ارتباطات جایی است که هر ملتی که بخواهد جایگاه شایسته‌ای در دنیا داشته باشد باید خود را در مرزهای دانش و فناوری و بهر‌ برداری از آن تثبیت کند.

احمدی نژاد اضافه کرد: در حوزه ارتباطات و فضای مجازی کارهای فراوانی پیش روی ما است.

 وی با بیان اینکه نامی از فرزندان رشید این ملت است، گفت: وی با لباس پرافتخار عضویت در ارتش سرفراز جمهوری اسلامی ایران همه عمر کاری خود را در خدمت انقلاب آرمان‌های انقلاب و عزت و استقلال ایران عزیز کرده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: نامي به لحاظ دانش تخصصی در بالاترین سطح لازم برای این حوزه است و به لحاظ کار پژوهشی و تبلیغاتی دارای یک سابقه بسیار غنی و ارزشمند و به لحاظ تجربی‌ها مسئولیت‌های گوناگون البته عمدتا مرتبط با ارتباطات و فضای مجازی داشته که در قریب به اتفاق آنها برای انجام خدمات به کشور و پیشبرد امور کشور موفق عمل کرده است، امیدوارم با حضور وی در وزارت ارتباطات پیشرفت‌های ما در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات با سرعت مضاعف رو به جلو حرکت کند و شاهد دستاوردهای بزرگتر و افتخار آمیزتری در این حوزه باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه ما در سه چهار حوزه نیازمند هماهنگی بسیار بالایی هستیم، گفت: در حوزه فضایی، ماهواره‌های ارتباطی، ماهواره‌های سنجشی، در حوزه ارتباطات زمینی، و در حوزه فضای مجازی نیازمند هماهنگی‌های بسیار بالایی هستیم که امیدوارم با پشتبانی شما و با همت دکتر نامی و همه دلسوزان ما شاهد گام‌های بلند در این عرصه باشیم، بخصوص ایجاد یک شبکه ملی اطلاعات که انشاءالله که باید همت کنند و همه پشتبانی کنیم تا هرچه زودتر ما به صورت مستقل دارای یک شبکه ملی اطلاعات مختص جمهوری اسلامی و با یک نگاه جهانی در فضای امروز جهان داشته باشیم.

احمدی نژاد در خاتمه اظهار داشت: امیدوارم با رأی بالا نامی را به دولت بفرستید تا دولت هم وی را برای انجام مأموریت‌های بزرگ پشتیبانی کند.

بر اساس اين گزارش احمدي‌نژاد پس از دفاع 20 دقيقه‌اي از وزير پيشنهادي خود مجلس را ترك كرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نامی ، احمدی نژاد ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار