برای ارتقاء اعضای هیئت علمی وزارت علوم آیین نامه شامل 4 ماده و 9 بند در نظر گرفته که کسب حداقل امتیاز اساتید در نمره فرهنگی الزامی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ مهدی ایرانمنش، رئیس مرکز هیات های امناء و هیات های ممیزه در جمع خبرنگاران گفت: در آیین نامه ارتقاء اساتید دانشگاهی 4 ماده فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی پیش بینی شده است که البته اساتید دانشگاهی بر اساس نوع فعالیت، کیفیت و پویایی امتیاز داده می شود.

وی افزود: ما در آیین نامه ارتقاء پیش بینی کردیم که چه کسانی مسئول ارزیابی این فرآیند هستند که البته هر کسی در دانشگاه می تواند خودش را نامزد این انتخاب کند.

ایرانمنش تصریح کرد: این فرم بر روی سایت وزارت علوم قرار دارد که با کامل کردن آن توسط اعضای هیئت علمی و تحویل آن به دانشگاه یا دانشکده و بعد از بررسی تحویل به کمیته ای که در آیین نامه تعریف شده است اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: کمیته منتخب اعضای هیات علمی شامل 9 نفره از جمله رئیس دانشگاه یا رئیس موسسه، معاون پژوهش، آموزش روسای دانشکده ها معاون دانشجویی و مدیران گروه آموزشی است.

ایرانمنش تصریح کرد: پرونده های این اعضای هیئت علمی دسته بندی و آماده می شود و بر اساس آنچه که ملاک است انتخاب می شود.

وی اظهار داشت: برخی از روسای دانشگاه ها اعلام کردند که اساتید خودشان حاضر نیستند این فرم ها را پر کنند ما از اساتید درخواست می کنیم که این فرم ها را کامل و تا 20 اسفند اعضای را به ما معرفی کنند.

ایرانمنش تصریح کرد: گروه های تقسیم بندی شده به صورت جداگانه در 5 گروه فنی مهندسی، علوم انسانی ، هنر، کشاورزی و رشته های وابسته و علوم پایه دسته بندی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: 4 ماده و 9 بند این آیین نامه ارتقا در نظر گرفته شد که تنها در بند 6 ماده 1 اعضای هیات علمی باید به صورت اجباری 5 امتیاز از 10 امتیاز را کسب کنند که این بند شامل استمرار در پایبندی به ارزش های دینی، فرهنگی ملی و انقلابی و صداقت و امانت داری است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.