عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه غرب با از دست دادن منافع خود در منطقه به سوی نبرد رسانه‌ای روی آورده است گفت: در شرایط کنونی تکلیف آنها که در رسانه‌ها مسئولیت دارند، بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "علی اکبر ولایتی" در مراسم دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس،‌ کار رسانه‌ای را مصداق کار تبلیغاتی دانست و گفت: تبلیغ به معنای رساندن یک فکر، مطلب و فرهنگ است. 
 
وی با بیان اینکه در اسلام امر به معروف و نهی از منکر مصداق تبلیغ است گفت:‌ حفظ دین را ب عهده امر به معروف و نهی از منکر گذاشته‌اند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دنیای امروز، دنیای ارتباطات و ابزار آن رسانه است، گفت:‌ در زمان مشروطیت نیز مطبوعات با عنوان یک رکن در نظر گرفته می‌شدند.
 
ولایتی تاکید کرد: رسانه اگر در خدمت حق باشد "مبارک" است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ در دنیای ما رسانه به تکنولوژی و علم وابسته است؛ کسانی که علم و فناوری پیشرفته داشته باشند حاکمیت بیشتری بر رسانه دارند.  
 
وی با بیان اینکه 80 درصد منابع خبری دنیا از سوی غربی‌ها اداره می‌شود، گفت: امروزه سرمایه‌داران با در اختیار گرفتن مجموعه‌های رسانه‌ای به دنبال نفوذ و تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان هستند.  
 
ولایتی در اینباره تاکید کرد: گرچه برای غرب یک سنت هم بسیار با ارزش است اما غربی‌ها برای رسانه‌هایشان بسیار هزینه‌ می‌کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در ادامه سخنرانی خود تنویر افکار عمومی را حق مردم دانسته و گفت: رسانه‌های غرب در کودتای 28 مرداد ادعا می‌کردند که حقایق را بیان می‌کنند اما عملا از رسانه‌ علیه یک حکومت ملی و برای زنجیر کردن یک ملت استفاده کرد‌ه‌اند.  
 
وی با اشاره به تحولات رخ داده در منطقه اظهار داشت: غرب با از دست دادن منافع خود در منطقه به سوی نبرد رسانه‌ای روی آورده است.
 
ولایتی در اینباره تاکید کرد: در شرایط کنونی تکلیف آنها که در رسانه‌ها مسئولیت دارند، بسیار سنگین است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وظیفه مردم نسبت به رسانه‌ها تصریح کرد:‌ مردم باید از رسانه‌هایی که در خدمت منافع ملی و جمهوری اسلامی هستند، حمایت کنند.  
 
وی افزود: کیفیت تولیدات رسانه‌ای باید به گونه‌ای باشد که بتوان به آنها اعتماد کرد.
 
ولایتی در پایان با تشکر از اقدامات و فعالیت‌های خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: کم نیستند خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که در برابر نبرد رسانه‌ای دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: ولایتی ، معروف ، منکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار