در همایش تخصصی زندگی دوم با ارائه ده مقاله علمی موضوع زندگی دوم توسط اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، در ادامه همایش زندگی دوم در پژوهشکده فرهنگ و هنر دکتر سید بشیر حسینی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما، سیاستگذاری فعال مخاطب شناسی در حیات زندگی دوم ر ا مورد بررسی قرار داد.

وی در بخشی از مقاله خود آورده است: زندگی دوم در بستر فضای مجازی، حوزه هایی فراتر از سرگرمی و محدودیت های عالم ماده در برابر انسان ترسیم کرده و گویی مخاطبی جدید یرای خود می آفریند؛ مخاطبی که نقشی فعال در ساخت جهان مجازی داشته و جهان مجازی بر ساخته نیز در ساخت او، فعال استو یک دیالکتیک و تاثیر و تاثر تقابلی در این فراگرد، حاصل می شود.

تبیین زندگی دوم و خانواده ها در همایش

زندگی دوم و خانواده موضوع دیگری بود که محمد کارکنان نصرآبادی- دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی- در قالب مقاله علمی مطرح کرد.

وی در بخشی از این مقاله گفت: امروزه فناوری های اطلاعاتی از راه های گوناگون به خانه و خانواده هجوم آورده اند. شاید مهمترین مصداق این هجوم اینترنت و کامپیوترهای خانگی باشد که به سرعت در حال قدرت گرفتن هستند. پیش بینی دقیق آنچه کار با کامپوتر و اینترنت بر سر خانواده ها می آورد، به غایت دشوار است؛ اما در هر حال باید دانست که این فناری ها تاثیراتی بس مهم به جا می گذارند و خواهند گذاشت.

بررسی کیفیت و محتوا در فضاهای سه بعدی

تحلیلی بر کیفیت اطلاعات و محتوا در فضاهای سه بعدی مجازی: مورد مطالعاتی زندگی دوم موضوع دیگری بود که رویا حسنیان دانشجوی دکترا پژوهشکده ict جهاد دانشگاهی آن را در قالب مقاله ارائه نمود.

وی در بخشی از مقاله خود این چنین گفت: امروزه موضوع کیفیت اطلاعات برای همه گروه های جامعه شامل تولید کنندگان محتوا، گردآورندگان، مصرف کنندگان و سایر دی نفعانی که در این فرایند تولید و انتقال آن نقش دارند، اهمیت یافته است. به طوری که در بسیاری از کشورها به یکی از دغدغه های اصلی و مهم سیاست مداران تبدیل شده استو ارزیابی کیفیت و محتوا در وب به دلایل مختلف کار بسیار پیچیده ای است.

یادآور می شود، همایش بررسی ابعاد مختلف «زندگی دوم» تا عصر امروز با ارائه‌ی مقالات علمی با موضوعات مرتبط با زندگی دوم در بخشهای حقوقی، آموزش، فلسفی، روانشناسی و غیره ادامه دارد./س

برچسب ها: حسینی ، زندگی ، دوم ، مجازی ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار