نخستین جشنواره "پویا‌نمایی بسیج" در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و فیلم‌سازان تجربی با محوریت تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نخستین جشنواره پویا‌نمایی بسیج امروز 7 اسفند با حضور "علی‌اصغر جعفری" مشاور و رئیس سازمان مرکز صدا و سیما، سردار "عبدالرضا آزادی" معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج و "علیرضا شیرودی" دبیر جشنواره در سالن جلسات مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد.
"علی‌اصغر جعفری" مشاور رئیس سازمان ضمن اینکه این نشست ثمره خوبی در حوزه پویا‌نمایی به شمار می‌رود و بحث صنعت و انیمیشن وتفکر غرب به یک جریان سود آور در دنیا تبدیل شده گفت: ما وظیفه داریم همانند تمامی عرصه‌ها تلاش مستقیم برای اندیشه دینی و انقلابی داشته و بر این اساس در شهریور سال 90 معاونتی تحت عنوان "شورای تخصصی انیمیشن بسیج" تأسیس شد.
وی در ادامه افزود: 30 جلسه فعالیت در این شورا داشتیم که همه سیاست‌ها و اهداف حوزه انیمیشن در بسیج سازمان را با افقی روشن و طراحی کردیم.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره مقابله با تهاجم فرهنگی و قابلیت تاثیرگذار در هنر صنعت و تبدیل شدن قطب انیمیشن جهان بوده تصریح کرد: در فرآیند یک و نیم ساله ضمن آسیب‌شناسی وضعیت انیمیشن کشور و ایجاد ساختار مناسب تمهیدی فراهم آوردیم که ظرفیت‌ها را قبل از جشنواره شناسایی و بسیج بتواند این ظرفیت‌ها را به سمت رشد و تعالی سوق دهد.
"سردار عبدالرضا آزادی" معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج کشور در ادامه این نشست ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره امام و شهدا بزرگوار گفت: امروز در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در کشور هستیم که بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را در کشور منتشر کنیم.
وی در ادامه افزود: در هنر نیازمند کپی‌برداری از غرب نبوده و استعدادهای خدادادی و ارزشمندی که در کشور وجود دارد، می تواند در این عرصه خلاقیت و ابتکار خوبی را به عرصه ظهور برساند همچنین بسیج با گام‌های مؤثری که به طور جدی در یکی از عرصه‌ها برداشته مربوط به پویانمایی است که به همین منظور در برنامه پنج ساله بسیج، مرکز پویا‌نمایی بسیج کشور، این مرکز را در اوایل سال آینده با برگزاری این جشنواره به مرحله بهره‌برداری و افتتاح خواهد رساند.
وی بیان کرد: تأسیس 20 مرکز پویا‌نمایی در مراکز استان‌های مستعد وجود دارد که این مراکز ظرفیت‌هایی را برای کلیه هنرمندانی که آمادگی دارند، فراهم کرده تا بتوانند آثار خوب و فاخری که مورد استفاده از جامعه هنری است را خلق کنند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه ما در تهران قرار دارد و از پنج مرکز از 20 مرکز همزمان در برنامه سال 92 دیده شده که به مرحله بهره‌برداری برسانیم و در این راستا اولین جشنواره پویا‌نمایی را به همت همکاران در بسیج صدا و سیما طراحی کردیم.
"علیرضا شیروی" دبیر جشنواره در این نشست گفت: نخستین جشنواره پویا‌نمایی بسیج در سه بخش فیلم‌های بلند و نیمه بلند، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌سازان تجربی به صورت مسابقه برگزار کردیم که سازندگان در این سه بخش به رقابت می‌پردازند.
وی بیان کرد: این جشنواره در هشت محور به شرح ذیل است:
محور اول: امامت، ولایت و فرائض دینی، نماز، حجاب و عفاف
محور دوم: بحث انقلاب و دفاع مقدس
محور سوم: سبک زندگی ایرانی اسلامی
محور چهارم: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
محور پنجم: مقاومت بیداری اسلامی فلسطین و قدس شریف
محور ششم: جهاد فرهنگی و مقابله با تمهیدات نرم استکبار
محور هفتم: فرهنگ بسیج و کارکرد بسیج در عرصه و اقشار مختلف
محور هشتم: راهیان نور و اردوهای جهادی
مدیر گروه تلویزیونی صدا و سیما با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره از اول تا سوم خرداد سال 92 در نظر گرفته شده افزود: آخرین مهلت ارسال آثار 20 فروردین 92 و آثار پذیرفته شده تا 20 اردیبهشت هیئت داوران آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه برای هنرمندان بسیج حوزه انیمیشن که نیاز به آموزش دارند، کارگاه های یک یا چهار جلسه در روز در نظر گرفتیم بیان کرد: طراحی پوستر در سراسر کشور از طریق پایگاه بسیج به کلیه نقاط کشور ارسال شده و همچنین تیزر تلویزیونی به همراه فراخوان این جشنواره از این هفته در تلویزیون به روی آنتن می‌رود.
گفتنی است؛ در بخش پایانی این نشست از پوستر جشنواره پویا‌نمایی و افتتاح سایت این جشنواره با حضور مدعوین جلسه رونمایی شد.
لازم به ذکر است؛ WWW.bafestival.ir سایت نخستین جشنواره پویا‌نمایی بسیج است./رم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار