رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قوانین تجارت با هند در مجلس گفت: برخی قوانین مانند حذف مالیات مضاعف می‌تواند این ارتباط را توسعه دهد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۷ اسفند ماه) در پایان دیدار خود با "شیواجی راو دیش موش" رئیس پارلمان ایالتی بمبئی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معمولاً برای اینکه تجارت بین کشورها افزایش یابد قوانین مشوق برای آن در نظر می‌گیرند، گفت: مثلاً قوانین مالیات مضاعف یا نحوه سرمایه‌گذاری‌ها که می‌تواند روابط دولت‌ها با یکدیگر را تسهیل کند باید به صورت اولیه در پارلمان تصویب شده و سپس به دولت ارجاع می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روحیه در ایران وجود دارد که برای تسهیل تجارت با هند همکاری‌های لازم در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به دیدار خود از مرکز تجارت جهانی اشاره کرد و افزود: در این دیدار تجار خوبی که از ایران شناخت لازم را داشتند به جلسه آمدند که به طور خصوصی با من صحبت کردند.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه تجار هندی شناخت خوبی از ایران دارند تصریح کرد: من در زمینه گسترش روابط آنها با ایران توصیه‌هایی کرده‌ام و روابطی ایجاد کرده‌ام تا بتوانند علاقمندی‌شان در سرمایه‌گذاری و افزایش فعالیت‌های تجاری در ابعاد مختلف را پیگیری کنند.

همچنین رئیس مجلس ایالتی بمبئی با اشاره به گسترش روابط دو کشور که از گذشته‌های دور در جریان بوده است، گفت: امروز متوجه شدیم پارلمان‌های ایران و هند به یکدیگر نزدیکند و مطمئنیم این روابط نزدیک به نفع مردم دو کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات خود را در زمینه مشکلات موجود به دولت مرکزی هند منعکس می‌کنیم، افزود: آقای لاریجانی می توانند مشکل ثبت شرکت تجار ایرانی در هند را از طریق دولت هند در دهلی نو پیگیری کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، هند ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار