"مايكل لمب" پژوهشگر مسائل خاورميانه و منتقد سياست هاي دولت آمريكا در مقاله جديد خود كه در پايگاه خبري – تحليلي "اينفورميشن كليرينگ هاوس" منتشر شده به نقش رژيم صهيونيستي در تشويق غرب به ادامه اعمال تحريمها عليه ايران پرداخته و اذعان مي كند كه مسئوليت هرگونه شكستي در مذاكرات غرب خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينفورميشن كليرينگ هاوس، نويسنده با اشاره به مذاكرات كشورمان با قدرتهاي غربي كه به زودي برگزار خواهد شد مي نويسد "دور جديد مذاكرات ايران با كشورهاي غربي بر سر برنامه هسته اي آن كشور بزودي در آلماتي قزاقستان اغاز خواهد شد. در اين دور از مذاكره در صورتيكه كه ايرانيان قانع نشوند مسئوليت هرگونه عدم موفقيتي در مسير ديپلماتيك بر عهده كنگره آمريكا، كاخ سفيد و اتحاديه اروپا خواهد بود." 

لمب در ادامه به كارشكني هاي رژيم صهيونيستي در مسير مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي غربي مي پردازد و مي افزايد "در تاريخ 19 ماه جاري ميلادي نشريه "المانيتور" با انتشار گزارشي تحليلي از تلاش مقامات رژيم صهيونيستي براي كارشكني در روند مذاكرات ايران با قدرتهاي غربي پرده برداشت. صهيونيست ها دائما غربي را تهديد مي كنند كه در صورتيكه مذاكرات به نتيجه اي مطلوب نرسد دست به اقدامي جنون آميز خواهند زد." 

وي به نشست اخير جمعي از مقامات آمريكايي با لابي رژيم صهيونيستي در آمريكا (آيپك) اشاره مي كند و مي افزايد "اخيرا در رستوران جورج تاون نشستي تحت عنوان "برنامه اي قانوني" به ميزباني لابي آيپك برگزار شد. "اليوت انجل" از نمايندگان كنگره آمريكا نيز در اين مراسم شركت داشتند. وي بدليل شركت در نشست هاي "ضد ايراني" و "ضد اسلامي" در آمريكا شهرت دارد. او در اين نشست حمايت خود از رژيم صهيونيستي را اعلام كرده و اظهار داشته است كه از اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران و سوريه استقبال كرده است. از جمله شركت كنندگان ديگر در اين نشست نيز "رز لهتينن" از نمايندگان حامي رژيم صهيونيستي بوده است." 

مايكل لمب در ادامه به بي تاثير بودن تحريم هاي وضع شده عليه كشورمان مي پردازد و مي نويسد "شواهد بسياري وجود دارند كه نشان مي دهند رژيم صهيونيستي مشوق آمريكا و كشورهاي غربي در اعمال تحريم عليه ايران بوده است. آن رژيم گمان مي كرد كه با اعمال اين تحريم ها حكومت در ايران تغيير خواهد كرد. اكنون نيز آنان مشاهده كرده اند كه استفاده از قوه قهريه عليه دولت سوريه ناكارآمد بوده است و به همين خاطر به تحريم هاي اقتصادي روي آورده اند. صهيونيست ها در صددند تا با حمايت آمريكا و با استفاده از تروريست هاي سوري حكومتي مورد حمايت غرب را در سوريه روي كار آورند. رژيم صهيونيستي همواره غرب و در راس آنها آمريكا را تشويق كرده كه تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران و سوريه وضع و اعمال نمايند." 

مايكل لمب با اذعان به صلح‌جو بودن كشورمان و دولت سوريه مي افزايد "واقعيت آنست كه ايران و سوريه هيچ گونه تهديدي نيستند. تحريم هاي وضع شده عليه ايران و سوريه مغاير با منشور سازمان ملل متحد هستند اين تحريم ها همچنين در مغايرت با قانون اساسي كشور آمريكا نيز هستند. نكته جالب توجه آنست كه دولت آمريكا تحريم هايي را عليه ايران وضع كرده اما در مقابل هيچ گونه انتقادي از نقض حقوق بشر عليه فلسطينيان از سوي رژيم صهيونيستي نمي كند. ادعاهاي كاخ سفيد در مورد توجيه تحريم هاي وضع شده عليه ايران و سوريه غير قانوني و غير اخلاقي هستند. آنان با تحريم هاي خود شهروندان معمولي را هدف قرار داده اند." 


برچسب ها: غرب ، شکست ، مذاکرات ، ایران ، iran ، west ، talks ، nuclear
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار