رقابتهای بین المللی و آزاد شطرنج جام فجر در استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

علی اکبر دولت آبادی دبیر هیئت شطرنج استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این دوره از مسابقات جام فجر با حضور 175 شطرنج باز از کشورهای ایران، لیتوانی، عراق، گرجستان و ارمنستان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات با وجود کاهش تعداد شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره های قبل بالاست و رقابت ها به صورت حساس و سنگین دنبال می شود.

وی تصریح کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده امسال هم مبلغ 40 میلیون تومان را به عنوان جایزه نقدی به برترین های این مسابقات اختصاص داده ایم به همین دلیل مبلغ دلاری جوایز کاهش یافته و این امر تعداد شرکت کنندگان خارجی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث افت کمی پیکارهای امسال شده است.

وی گفت: رقابتهای بین المللی شطرنج جام فجر طی 11 دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد که تا پایان دور هفتم این مسابقات امید نوروزی با کسب 6.5 امتیاز جایگاه صدر جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است.

دولت آبادی ضمن اشاره به تلفیق مسابقات جام فجر و فردوسی اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات مالی و کمبود بودجه مجبور شدیم مسابقات جام فجر و فردوسی را با یکدیگر ادغام کرده و به طور همزمان برگزار کنیم در همین راستا ما نتوانستیم امسال مسابقات جام خیام که ویژه بانوان بود را اجرا کنیم./آق

برچسب ها: شطرنج ، جام ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار