همايش تخصصي بررسي ابعاد مختلف "زندگي دوم" (Second Life) به همت پژوهشکده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، کاظم فولادي دبیر علمی همایش تخصصی زندگی دوم با اشاره به اینکه از 28 مقاله ی رسیده به دبیر خانه تنها 10 مقاله ی برتر در این همایش ارائه می شود گفت: ظرفیت های علمی و نظری در حوزه ی زندگی دوم، مشخص کردن دغدغه های موجود تعیین مسائل مهم پژوهشی بومی در حوزه ی زندگی دوم، ارتباط حوزه و دانشگاه برای بررسی مسائل عملی مشابه از دستاوردهای این همایش تخصصی است.

 کاظم فولادی دبیر علمی این همایش با اشاره به رواج شبکه های اجتماعی در میان افراد تحصیل کرده افزود: مقالات رسیده به این همایش در قالب موضوعات مختلف در حوزه ی زندگی دوم است که
تببين ابعاد فلسفي، فرهنگي، اجتماعي، امنيتي و فني "زندگي دوم"، آشنايي کارشناسان و دست‌اندرکاران فضاي سايبر با "زندگي دوم" و شناسايي فرصت­ها و تهديدات "زندگي دوم" از جمله آن ها است.


پیش بینی ضریب نفوذ افزایش زندگی دوم در کشور

در ادامه ی این مراسم سعید قاضی مغربی رئیس همایش در سخنانی گفت: در بیشتر موارد فناوری زودتر از فرهنگسازی آن در کشور رایج می شود.

وي ادامه داد: زندگی دوم  یک بازی رایانه ای برخط ( آن لاین ) است که توسط کارشناسان غربی طراحی شده است . افراد در این بازی با توجه به سلیقه خود می توانند شخصیت دلخواه خود را طراحی و در مکان دلخواه زندگی کنند.

معاون پژوهشی و فناوری و جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ضریب نفوذ زندگی دوم در کشور زیاد نیست افزود: پیش بینی می شود این میزان افزایش پیدا کند بر همین اساس تصمیم به تولید محتوا و آینده پژوهی در این زمینه کردیم./س


برچسب ها: دانشگاه ، همایش ، زندگی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار